امام جمعه قشم: بستر انقلاب اسلامی فرصت بی بدیلی برای خدمتگزاری است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه بستر انقلاب اسلامی فرصت بی بدیلی برای خدمتگزاری است، گفت: امامین انقلاب این بستر را ایجاد کردند تا حیات ما یک حیات طیبه و نورانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی قدیم و سرپرست جدید فرماندهی انتظامی شهرستان قشم که در سالن اجتماعات غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: یاد و خاطره امام و شهدای عزیز را در این ایام گرامی می داریم.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در کلام بزرگان و کسانی که این شخصیت بی بدیل تاریخ معاصر اسلام را می شناسند، غیر از عظمت و همه فعالیت های علمی و عملی به چیزی معروف و مشهور نیست، شخصیت امام لایه های پنهان و ناشناخته ای دارد که به واسطه حضور سیاسی ایشان آنها گفته نشده و هنوز ناشناخته مانده است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه حکیم عارفی مثل حضرت امام خمینی(ره) کم تر در طول تاریخ اسلام وجود داشته است، گفت: همان قوت معنوی و قوت عرفانی این حکیم عالم سبب شد که به دنبال حاکمیت دین بر جامعه باشند، آن چیزی که از صدر اسلام به دنبال آن بودند که گاهی شدت و ضعف در دوران های و اعصار مختلف داشته است، اما امام (ره) این کار را کرد و پشتوانه ایشان هم همان اندیشه حوزوی، کتاب، سنت، روحیه عرفانی و تلاش های که در حوزه خودسازی خودش داشت، بود.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به نقل قول و تعریفی که مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی از زمان حضور حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف داشتند، افزود: امام تا زمانی که در نجف بودیم هر شب به زیارت حضرت امیر المومنین علی (ع) می رفتند و گاهی هم که بیمار می شدند از روی پشت بام منزل ساده خود به مولای متقیان ادای احترام می کردند و سلام می دادند.

وی با اشاره به روحیه ساده زیستی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) واقعا ساده زندگی می کردند، زائران که به عتبات عالیات مشرف می شوند حتما خانواده های خود را برای بازدید از کلبه محقرانه امام خمینی (ره) در نجف اشرف ببرند تا ساده زیستی مرجع تقلید شیعیان و استاد بزرگ حوزه علمیه نجف اشرف آیت الله سید روح‌الله موسوی خمینی(ره) را از نزدیک ببینند.

امام جمعه قشم اضافه کرد: این بی رغبتی به دنیا در عین حال اینکه همه چیز هم در اختیار امام به عنوان رییس حکومت قرار دارد، از این انسان، انسانی شجاع در مکتب اسلام می سازد، چرا که وقتی بی رغبتی و زهد نسبت به دنیا وجود داشت، این خصوصیات انسان را قوی و شجاع بار می آورد، ضعف ما این است که دل بسته به همین دنیای فنای هستیم و زبان به گناه باز می کنیم و فکرمان به سمت گناه می رود و فکر می کنیم فقط تمام دنیا همین است.

وی افزود: احمقانه ترین کار در دنیا این است که دل بسته به همین دنیا باشیم، اما درست تر این است که دنیا را باید همانطوری که در روایت و آیات ما ذکر شده باید پل قرار بدهیم و آنهایی زرنگ هستند که دنیا را مزرعه آخرت بدانند، زبان و فکر انسان می تواند کشت خوبی برای آخرت باشد.

حجت الاسلام حاجبی سرهنگ «مجتبی راست‌خدیو» فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان قشم را فردی مکتبی، ولایی عنوان کرد و گفت: ما خاطره حضور وی را در صف اول نماز جمعه و مساجد شهرستان را در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی و مبارزه جدی این فرمانده را با فساد، قاچاق، مفاسد اجتماعی و نظایر آن را فراموش نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیلی زشت است که برخی ها بگویند در نگین خلیج فارس مردم و گردشگران و عابران پیاده زیر چرخ های ماشین های شوتی ها له می شوند، افزود: این یک عیب بزرگی است و با یک بستر پلیسی هم حل نمی شود، قاچاق حرام است و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت و تمامی مسوولین وظیفه دارند تبعات شوم این پدیده منحوس را برای مردم تبیین کنند تا از گسترش آن در جزیره جلوگیری شود.

امام جمعه قشم با بیان اینکه قاچاق پدیده شومی برای اقتصاد و امنیت است، گفت: ما زمینه فساد را راهی برای پولدار شدن جزیره نمی دانیم بعضی ها این فکر غلط را دارند و نمی فهمند این راه پول در آوردن نیست، گردشگری سالم می تواند پایه دار باشد و اخلاق جامعه را حفظ کند و در تمام حوزه ها ما سرهنگ «مجتبی راست‌خدیو» فرمانده سابق انتظامی قشم را مرد میدان می دانیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع خارجی جزیره قشم از مباحثی است که نیازمند اهتمام و پیگیری مسوولین است، گفت: من ساماندهی اتباع خارجی را یک تهدید نمی بینم بلکه فرصتی است که باید مدیریت شود حتی به ذهن ما رسید که از طریق نیروهای بسیج این اتباع را ساماندهی کنیم.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: البته شنیدم که ان شاء الله دروغ است که گفته اند که اگر کسی با ما همراه نباشد در جزیره از بالا عوضش می‌کنیم که ان شاء الله دروغ است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان امروز پنچشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ با صدور حکمی سرهنگ دوم عبدالرحیم دهقان را به عنوان سرپرست جدید انتظامی شهرستان قشم منصوب کرد.

در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید و فرمانده قدیم انتظامی شهرستان قشم،  حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم،  محمد محمدحسینی فرماندار قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا،  سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی از (قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش مستقر در جزیره قشم، سپاه پاسداران، فرماندهی مرزبانی، فرماندهی دریابانی، پلیس راهور) و جمعی از مدیران ارشد شورای اداری و شورای تامین شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

پیش از این سرهنگ «مجتبی راست‌خدیو» فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قشم را بر عهده داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha