۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 84776051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موانع ساخت و ساز در بافت تاریخی خلخال اصلاح می‌شود

اردبیل -ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در صورت صدور مجوز از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور موانع و محدودیت‌های ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر خلخال اصلاح می‌شود.

نادر فلاحی روز شنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اصلاح ساختار بافت تاریخی خلخال پس از پیشنهاد از سوی ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان بررسی و برای تایید نهایی به تهران ارسال شده است.

وی گفت: بافت تاریخی این شهر به مساحت تقریبی ۲۳ هکتار در سال ۱۳۸۳ و با پیشنهادات ارائه شده از سوی شورای اسلامی وقت این شهر از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهیه و در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین مربوط به بافت‌های تاریخی ارتفاع ساخت و ساز در داخل این بافت  بویژه مسیر راست خیابان امام خمینی خلخال و قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان این شهر دو طبقه و در سمت چپ سه طبقه تعریف شده و تنها در صورت موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی کشور این ارتفاع قابل تغییر و افزایش خواهد بود.

فلاحی گفت: طرح جامع ۱۸۵ هکتاری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال هم‌اکنون آماده تحویل به شهرداری خلخال به عنوان یک نهاد غیردولتی و یا هر سرمایه‌گذار راغب به این کار برای افزایش سطح خدمات گردشگری در این سایت است. 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با عملیاتی شدن طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال پس از ۱۷ سال ، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه شتاب می‌گیرد.

فلاحی ادامه داد: طرح جامع گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو بخشی از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل بوده و هم‌اکنون در مرحله واگذاری به متقاضیان این منطقه گردشگری در جنوب استان اردبیل است .

وی بیان‌کرد: با تایید نهایی این طرح در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و اجرای طرح جامع گردشگری تفرجگاه ازناو خلخال ضمن شتاب گرفتن طرح‌های گردشگری در حال احداث، زمینه برای اجرای سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در این تفرجگاه بزودی فراهم خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه از این پس هرگونه احداث تاسیسات گردشگری ،اماکن اقامتی، خدماتی،رفاهی گردشگران در قالب این طرح اجرا می‌شود، گفت: بر همین اساس مشکلات این منطقه بررسی می‌شود تا در طرح ساماندهی نسبت به رفع آن اقدام شود.

فلاحی همچنین اظهار کرد: در طرح ساماندهی تفرجگاه ازناو مشکلاتی از جمله مشکل روشنایی معابر ، تاسیسات برق‌رسانی به تفرجگاه و همچنین تامین برق موردنیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ، احداث سرویس‌های بهداشتی مناسب و پارکینگ خودرو بررسی شده و نسبت به برطرف شدن این مشکلات اقدام خواهد شد.

او به تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت اول و محور توسعه خلخال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: چندین طرح بزرگ گردشگری در تفرجگاه ازناو خلخال از جمله پل معلق ، هتل پنج ستاره ازناو سبز و هتل رغائب از سوی سرمایه‌گذاران بخش خحصوصی در حال اجرا و تکمیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با هدف تسریع در روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جلسات رفع موانع سرمایه‌گذاری در اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار و راه برای اجرای سریع طرح‌ها هموار خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha