۵۰۰ شعبه همیاران صلح در خراسان رضوی فعال است

مشهد -ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری گفت: بدنبال اقدامات انجام شده ۵۰۰ شعبه همیاران صلح در این استان راه‌اندازی شده است که ۱۵۰ شعبه از این تعداد در مشهد فعال است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شورای حل اختلاف استان خراسان رضوی، محمود رفسنجانی در آیین افتتاح شعب همیاران صلح در صالح‌آباد افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته افتتاح ۳۰۰ شعبه دیگر همیاران صلح در استان خراسان رضوی قابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: طرح همیاران صلح با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان دانشگاهی برای کاهش اختلافات و حل دعاوی قبل از مراجعه به دادگستری از اواخر سال ۹۸ پس از بررسی و انجام نیازسنجی ها به مرکز توسعه حل اختلاف پیشنهاد و از ابتدای سال ۹۹ در مشهد اجرایی شده است.

رییس توسعه حل اختلاف خراسان رضوی عنوان کرد: همیاران صلح از ابتدای سال ۹۹ با برنامه‌ریزی‌های دقیق در ادارات، اصناف و مساجد در مشهد و دیگر شهرستان های استان شروع به کار کردند. 

وی اظهار کرد: استفاده از شیوه های جایگزین دادرسی علاوه بر نهادینه‌کردن فرهنگ سازش و حل ریشه‌ای اختلافات موجب کاهش اطاله دادرسی در محاکم دادگستری خواهد شد که با راه‌اندازی شعب همیاران شورای حل اختلاف ورودی پرونده‌های دادسرا  ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رفسنجانی گفت: در برخی موارد با تشکیل یک پرونده در دادگستری، چندین پرونده دیگر نیر به تبع آن طرح می‌شود که علاوه بر افزایش حجم پرونده‌ها در دادگستری، گستره اختلافات نیز افزایش می یابد و حل نشده باقی می‌ماند.
رییس توسعه حل اختلاف خراسان رضوی با بیان اینکه حضور متنفذین و ریش سفیدان کمک مؤثری در حل ریشه‌ای اختلافات است، افزود: باید با تلاش مضاعف و کار جهادی از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد صلح و سازش با سرعت زیاد و هزینه کم برای مردم استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ۱۷ شعبه همیاران صلح برای شهرستان صالح‌آباد پیش‌بینی شده است که امروز ۸ شعبه آن افتتاح می‌شود.

در این مراسم همیاران صلح شهرستان صالح آباد ابلاغ های خود را از معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس توسعه حل اختلاف خراسان رضوی دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha