حاشیه بازی قشقایی و شمس آذر قزوین، جیمی جامپ شیرازی  
عکس آرشیوی ، جیمی جامپ

شیراز-ایرنا- به هنگام دیدار تیم های شهدای قشقایی شیراز و شمس آذرقزوین در چارچوب مسابقات فوتبال دسته یک حاشیه هایی به وجود آمد که می توان به پریدن یک تماشاگرشیرازی به زمین که اصطلاحا جیمی جامپ گفته می شود، اشاره کرد.      

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازی که پنجشنبه شب در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد تیم میزبان با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا این تیم در خطر سقوط به دسته دوم قرارگیرد.

پس از اینکه قشقایی گل سوم را در دقیقه ۸۰ دریافت کرد صدای اعتراض هواداران این تیم نسبت به مسئولان استان بلند شد.

یکی از تماشاگران قشقایی از حال رفت

زمانی که سوت پایان بازی که صدا در آمد یکی از تماشاگران تیم قشقایی که از نتیجه بازی تیم محبوبش ناراحت بود از حال رفت که با حضور به موقع تیم پزشکی حاضر در ورزشگاه به حالت عادی بازگشت.

هر دو تیم در این بازی از پنج تعویض خود استفاده کردند. 

علی اسماعیل پور از تیم شمس اذر قزوین تنها بازیکنی بود که از داور بازی  کارت زرد گرفت. 

یک هزار تماشاگر از این بازی دیدن کردند. 

ورود جیمی جامپ شیرازی به زمین

دقیقه ۷۸ بازی یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه حافظیه که اصطلاحا جیمی جامپ گفته می شود به زمین مسابقه پرید و در حالی که قصد داشت به سمت دروازه بان تیم شمس آذر قزوین برود توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر تا بازی برای چند دقیقه ای متوقف شود.  

جیمی جامپ  کیست ؟

جیمی جامپ  (  jimi jump  ) به افرادی گفته می شود که برای جلب توجه در برگزاری مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال که دارای پخش زنده تلویزیونی است به زمین مسابقه می پرند.

 نخستین جیمی جامپ

برای نخستین بار در سال ۱۹۷۶ فردی به نام یومه مارکت ای کوت در منطقه کاتالونیای اسپانیا نام جیمی جامپ را برای خود برگزید، او عملیات پریدن ( جامپ ) به داخل زمین مسابقه و کنسرت های موسیقی  را آغاز کرد.

بازی به  یاد ماندنی ایران و استرالیا   

در سال ۱۳۷۶ به هنگام بازی به یاد ماندنی ایران  و استرالیا در مرحله مقدمانی جام جهانی  ۱۹۹۸ فرانسه در حالی که تیم ملی ۲ بر صفر از حریفش عقب بود،  پیتر هور استرالیایی  وارد زمین بازی شد و تور دروازه ای که احمدرضا عابد زاده درون آن قرار داشت پاره کرد تا بازی متوقف شود و همین امر موجب شد تا بازیکنان ایران با ارایه یک بازی زیبا  و غیرتی ۲ گل خورده را جبران کنندو زمینه صعود تیم ملی ایران به جام جهانی فراهم را کنند، استرالیایی ها بر این باور بودند که ورود جیمی جامپ موجب شد از صعود به جام  جهانی ۹۸فرانسه بازبمانند.        

همچنین به هنگام دیدار تیم های استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان که ۹ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد یکی از طرفداران تیم استقلال که قصد داشت خود را به فرهاد مجیدی سرمربی تیم برساند و او در آغوش بگیرد اما موفق نشد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha