از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

شهرری - ایرنا - اعلام خبر سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت سی وسومین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره) از سوی خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان تهران در صدر اخبار و مورد استقبال رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در شامگاه سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع سوگواران ارتحال امام عظیم الشأن به سخنرانی خواهد پرداخت و پس از  مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)،   حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام راحل در جمع زائران مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) ویژه برنامه های مختلفی علاوه بر سراسر کشور، در مرقد مطهر آن حضرت از سوی مردم ولایتمدار ایران اسلامی تدارک دیده شده است تا در سالگرد ارتحال  امام خوبی ها  عشق و ارادت خود را به رهبر کبیر انقلاب؛ امام خمینی (ره) نشان دهند.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

رکاب زنی عاشقان خمینی (ره) از حرم عبدالعظیم(ع) تا حرم امام راحل

همایش دوچرخه‌سواری حرم تا حرم امروز/جمعه/ به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری به ایرنا گفت: همایش دوچرخه‌سواری حرم تا حرم به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) از ساعت هشت صبح از ضلع جنوب حرم عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد.

وی با بیان اینکه این برنامه مختص آقایان بود، ادامه داد: استقبال خوبی از این برنامه انجام شد و جمع پرشماری از مردم ورزشکاران امروز پا به رکاب شدند.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری، در پایان این رویداد ورزشکاران و شرکت کنندگان با حضور در حرم امام راحل، با آرمان های ایشان تجدید میثاق و بیعت کردند.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

حضور خدام کفشدار آستان قدس رضوی در ویژه برنامه های مرقد امام خمینی(ره)

در راستای اجرای مصوبات کمیته نمایندگان آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی و در جهت هم افزایی هرچه بیشتر آستان های مقدس، ویژه برنامه مشترکی در ایام دهه کرامت با هماهنگی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

با هماهنگی های انجام شده جمعی از  خدام کفشدار آستان قدس رضوی در ایام مبارک دهه کرامت، در ویژه برنامه های اعتاب مقدسه ایران اسلامی حضور می یابند.

به همین منظور خدام رضوی در ویژه برنامه شب و روز ولادت حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت در این حرم مطهر حضور یافته و بسته های متبرکی از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) را میان زائرین توزیع کردند و در ادامه میهمان برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) شدند.

جمعه سیزدهم خرداد، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، میزبان خدام رضوی است و حضور در ویژه برنامه سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر امام، از دیگر برنامه های خادمین حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) در این ایام محسوب می شود.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

 در شهرستان های استان تهران نیز مردم و مسئولین با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی گوشه ای از  ارادت خود را به حضرت امام خمینی(ره)  و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد نشان دادند.

سیاه پوشی شهرری در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره)

بیلبوردها و بنرهای شهری محدوده منطقه ۲۰ شهرداری تهران و شهرستان ری در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) رنگ و بوی غم گرفت و سیاه پوش شد.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه، با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) از برافراشتن بیرق عزا همراه با اهتزار پرچم  مشکی در میادین منتخب، نصب واکران بنر بر روی سازه های اطلاع رسانی خبر داد.

محمدرضا بیانی ادامه داد: همچنین ۵ تخته ابر پرچم مشکی، اکران ترکیبی پرچم های اهتزاز مشکی و جمهوری اسلامی بر روی ۲۵۱ پایه پرچم، آذین بندی با ریسه های پارچه ای مشکی در ساختمان‌های شهرداری و معابر منطقه ۲۰ از دیگر اقدامات مسئولان شهری شهرری در این ایام است.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

مسابقه دوچرخه سواری کشوری گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در ورامین

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان ورامین گفت: همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، مسابقه دوچرخه‌سواری کشوری در این شهرستان برگزار می‌شود.

امیر قاجار اظهار داشت: همه ساله همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ساال ۴۲ و ارتحال ملکوتی امام راحل، مسابقه دوچرخه سواری با حضور جمع کثیری از علاقمندان به بنیانگذار جمهوری اسلامی در شهرستان ورامین برگزار می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این اجتماع در ۲ سال گذشته برگزار نگردید.
وی افزود: با توجه به وضعیت مناسب مقابله با بیماری کرونا، پنجمین دوره این مسابقات روز ۱۵ خرداد با حضور بیش از یکصد دوچرخه‌سوار از سراسر کشور برگزار شده و شرکت کنندگان در این مسابقه، صبح روز ۱۵ خرداد در حرم مطهر امامزاده جعفر (ع) پیشوا اجتماع کرده و پس طی کردن مسیر پیشوا تا میدان کفن‌پوشان شهرستان ورامین، مسابقه خود را آغاز می‌کنند.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

پذیرایی شهرداری قیامدشت از زائران سالروز رحلت امام (ره)

 شهردار قیامدشت با اشاره به اختصاص چندین دستگاه اتوبوس برای اعزام‌ شهروندان قیامدشت به مرقد امام خمینی (ره) از پذیرایی شهرداری قیامدشت از زائران سالروز رحلت امام (ره) خبر داد گفت:چندین دستگاه اتوبوس روز شنبه کار جابجایی زائران مرقد مطهر امام راحل را از مقابل شهرداری قیامدشت برعهده خواهند داشت.

 حسین ترکاشوند: شهروندان قیامدشت و زائران حرم‌مطهر امام راحل می توانند راس ساعت هفت با استفاده از وسایط نقلیه پیش بینی شده در مقابل شهرداری قیامدشت به سمت مرقد امام حرکت کرده تا در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با مقام‌معظم رهبری شرکت کنند.

شهرداری قیامدشت با استقرار ایستگاه صلواتی در ضلع شمالی حرم‌مطهر، از زائران‌حضرت روح الله پذیرایی می کند.

فضاسازی شهر اوشان فشم میگون در رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)

شهر اوشان فشم میگون نیز  در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد فضا سازی شد.

 به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت ملکوتی و جانسوز بیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، شهرداری با فضاسازی نصب تبلیغات محیطی بنرهای تسلیت و سیاه پوش کردن شهر، این ایام حزن و اندوه را تسلیت گفت.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی(ع)  میزبان  زائران سالروز رحلت امام

شهردار منطقه ۲۰ از فضاسازی محیطی و آماده سازی ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای میزبانی از زائران به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) خبر داد و افزود:با اشاره به اینکه شهرری به دلیل همجواری با حرم امام راحل(ره) و همچنین وجود آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع)، همه ساله در مناسبت ۱۴ خرداد، پذیرای خیل عظیمی از زائران است که از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر برای شرکت در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) راهی این شهر می شوند، گفت: تیم های اجرایی در بازه زمانی قبل، حین و بعد از مراسم سالگرد ارتحال در پهنه جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در آماده باش کامل هستند.

 سیدمحمد ناظم رضوی  ادامه داد: نظافت و شستشو و امور نگهداشتی معابر منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، جانمائی چشمه های سرویس بهداشتی پرتابل، آماده سازی پارکینگ های پیرامونی حرم و استقرار تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای خدمات رسانی به شهروندان از مهمترین اقدامات انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به برپایی پردیس فرهنگی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم‌ (ع) در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ادامه داد: علاوه بر برپائی غرفه های متنوع از جمله امام شناسی و مشاوره دینی، توزیع محصولات فرهنگی، کتاب، کودک، عکس، تصویر نگاری سیمای امام، سلامت و خوشنویسی برای ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان، اجرای سرود، مداحی و  نمایش نیز به همین مناسبت تدارک دیده شده است.

برگزاری ویژه برنامه هایی به مناسبت سالگرد ارتحال امام در مساجد، سرای محلات و پایگاه های بسیج

شهردار منطقه ۲۰ تهران  با بیان اینکه ویژه برنامه هایی به همین مناسبت در مساجد، سرای محلات و پایگاه های بسیج برگزار می شود، گفت: با هدف تبیین دیدگاه امام راحل (ره) با موضوعیت مردم و جایگاه آنان در نظام اسلامی، برنامه هایی از جمله تولید و باز نشر محتوا در خصوص وصیت نامه حضرت امام (ره)، بازنشر سخنان مقام معظم رهبری در پویش مردم امام در شبکه های مجازی، برگزاری جلسات سخنرانی و نشست علمی در مساجد، پایگاه های بسیج و سرای محلات، برگزاری محافل قرآنی، شب شعر و خاطره گویی با حضور شاعران جوان مکتب انقلاب، پخش فیلم مستند همراه با تحلیل زندگی نامه و مبارزات امام خمینی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در سرای محلات تدارک دیده شده است.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

عاشقان بنیانگذار جمهوری اسلامی از پیشوا عازم حرم امام راحل می‌شوند

 فرماندار شهرستان پیشوا گفت: به منظور شرکت در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذاری جمهوری اسلامی، ۶۰۰ نفر از عاشقان امام راحل، روز ۱۴ خرداد عازم حرم مطهر ایشان می‌شوند.

ابراهیم تاجیک نوری اظهار داشت: مردم شهرستان پیشوا از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ عشق و ارادت خود را به امام راحل با نثار جان خویش به اثبات رسانده‌اند و در سی و سومین سالگرد ارتحال ایشان، با حضور در حرم مطهر ایشان، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

میزبانی اسلامشهر از زائران همدانی مراسم سالگرد ارتحال امام راحل

 معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار اسلامشهر اعلام کرد که این شهرستان میزبان چهار هزار زائر مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) از استان همدان است.

امین اسدی خاطرنشان کرد:  روز ۱۳ خرداد میزبان چهار هزار زائر همدانی هستیم و در این راستا اقدامات لازم برای رفاه حال این زائران انجام شده است.

اسدی افزود: همچنین با همراهی و مشارکت شهرداری ها، بخشداری ها، سپاه ناحیه سیدالشهداء (ع)، ادارات صمت، آموزش و پرورش، امور مساجد و اتاق اصناف جهت اسکان و پذیرایی از این زائران تمیهدات لازم اندیشیده شده است و امیدواریم میزبان خوبی از این عزیزان داشته باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار اسلامشهر در خصوص ایاب و ذهاب زائران نیز اظهار داشت: در این باره هم مشکلی وجود ندارد و محل استقرار اتوبوس ها برای اعزام زائران به حرم امام راحل به زودی اطلاع رسانی می شود.

از اعلام برنامه‌های سالگرد بنیانگذار  جمهوری اسلامی تا آمادگی تهران برای استقبال از زائران حرم امام راحل

آمادگی تمام دستگاه ها برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

امسال  سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حالی پس از وقفه ۲ ساله درپی شیوع کرونا  برگزار می شود که پیش‌بینی شده بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در آن حضور خواهند داشت و از این رو تمامی دستگاه‌های  امدادی و انتظامی برای تامین ایمنی، نظم و امنیت این مراسم تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اند.

بارگذاری آنلاین نقشه ترافیکی دسترسی ها در مسیر یاب ها،  ایمن سازی و بهسازی مسیرهای منتهی به محدوده مرقد مطهر حضرت امام (ره)، تمهیدات ویژه ترافیکی  پلیس غرب استان تهران برای مراسم ارتحال امام راحل، تجهیز درمانگاه صحرایی در ضلع شرقی حرم امام خمینی (ره)، طرح ویژه امداد و نجات هلال احمر پاکدشت ویژه ارتحال امام راحل، خدمت رسانی ۱۰ تیم امدادی هلال احمر ورامین درحرم امام راحل از جمله این فعالیت ها است.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha