امام‌جمعه شهرکرد: راه امام خمینی‌(ره) با خدمت کریمانه و امیدآفرینی تداوم می‌یابد

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق بارز کرامت هستند، گفت: قدر امام دانستن تنها در شعار و یا گفتار ادا نمی‌شود و لازم است با خدمت کریمانه و امیدآفرینی راه ایشان تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی ‌(ره) این شهر از دهه کرامت به عنوان فرصتی مغتم برای تحقق ۲ امر مهم یاد کرد و افزود: این دهه پر خیر و برکت فرصتی است تا دل‌سپردگی‌ها به خاندان عصمت و طهارت بیشتر شود چرا که هیچ سرمایه‌ای به بزرگی سرمایه عشق به ولایت، امامت و ائمه معصومین نخواهد بود و این سرمایه محبت به خاندان رسالت عامل نجات و رستگاری همه مومنان و دلدادگان است.

وی نامگذاری این دهه با عنوان دهه کرامت را نیز به عنوان دومین امر مهم بیان کرد و با اشاره به تعدادی از آیات قرآن در سوره‌های یاسین، صافات و حجرات در معنای کرامت، یادآور شد: این دهه فرصتی است که در تلاش شود فرهنگ کرامت در جامعه حاکم شود.

نکونام فعال اجتماعی بودن و بی‌تفاوت نبودن به آنچه در جامعه می‌گذرد را نشانه‌ای از زندگی کریمانه دانست و تصریح کرد: باورمندی و اعتقاد راسخ به خداوند و معاد نیز از خصوصیات انسانی است که زندگی کریمانه در پیش گرفته است.

وی حاکم بودن تقوا و پایبندی به اوامر الهی را از دیگر معانی زندگی کریمانه بیان کرد و ادامه داد: بدون شک امام خمینی(ره) مصداقی بارز از کرامت و زندگی کریمانه است، ایشان در اوج عرفان کریمانه، علم کریمانه، سیاست‌گذاری کریمانه، شجاعت و ایستادگی کریمانه و بندگی کریمانه قرار داشتند و خدمت به مردم و نجات دادن آن‌ها از شر مستکبرین را نیز کریمانه دنبال کردند.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: امام راحل به پشتوانه زندگی کریمانه خود هیچ‌گاه در برابر ظلم ظالمان و شر مستکبران، آرام و قرار نداشتند و در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ هنگامی که به پا خواستند و مردم را به یاری اسلام فراخواندند و چهره خبیث دشمنان را افشا کردند.

نکونام با تاکید بر اینکه باید همه قدردان منزلت و جایگاه امام خمینی(ره) باشند، گفت: قدر دانستن امام تنها با شعار و یا گفتار محقق نمی‌شود، باید همچون آن بزرگوار، با مردم کریمانه رفتار و به آنان کریمانه خدمت بشود، نباید اجازه داد اهداف نورانی انقلاب مخدوش شود و یا ارزش‌های والای آن کمرنگ شود.

وی اظهار داشت: نباید اجازه داد مستکبرین امیدوار بشوند و منافقان جرات پیدا کنند که برای کشور مشکلاتی را ایجاد کنند، مسوولین نیز لازم است همچنان ایستادگی کرده و مقاوم بمانند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مردم در صحنه هستند و باید پیوند عمیق مردم و مسوولین و این وحدت و همدلی در عمل حاصل شود، تصریح کرد: گاهی برخی افراد دردمند از برخی از مسوولان گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند، این رفتارها بدون شک راه امام راحل نیست و لازم است امید مردم حفظ شود.

نکونام شرایط امروز کشور را شرایطی متفاوت دانست و با تاکید بر توجه بیشتر به انتظارات مردمی، ادامه داد: مردم نیز بر موقعیت آگاه هستند، درک می‌کنند و وظایف خود را به خوبی می‌شناسند و باید راه امام خمینی(ره) با در عمل و با زنده نگه‌داشتن شعائر اسلامی و ولایت محوری تداوم یابد.

وی با بیان اینکه امروز به لطف خداوند، یک رهبر حکیم، لایق، مدبر، شجاع، بصیر و اسلام‌شناس، هدایت انقلاب اسلامی را برعهده دارد، گفت: رهنمودهای مدبرانه و حکیمانه ایشان راهگشای انقلاب است و پایه‌های انقلاب روز به روز مستحکم‌تر می‌شود، آن‌هایی نیز که با زاویه گرفتن با انقلاب و یا خدمت نکردن و ایجاد مشکل به فکر ضربه زدن به انقلاب هستند باید بدانند که تلاش آن‌ها بی‌اثر بوده و خواهد بود.

امام‌جمعه شهرکرد به حضور پر قدرت مردم و مسوولین در صحنه اشاره کرد و افزود: باید حساسیت‌ها بیشتر شود تا آن‌هایی که به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان اهانت می‌کنند، خیال نکنند با این اقدامات، پیوند میان مردم و امامت کمرنگ می‌شود.

وی در پایان سخنان خود به سفر رییس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک نیز اشاره و تصریح کرد: این سفر برکت و ارزشمند است و اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان در سفر رییس‌جمهور پیش‌بینی‌شده است، فرصتی هم برای دیدار مردمی در این سفر در نظر گرفته شده است تا پیوند میان مردم و مسوولین بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha