۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84776835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمنان: عقلانیت، معنویت و عدالت ارکان اصلی مکتب امام خمینی(ره) بود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مکتب حضرت امام خمینی(ره) بر سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت استوار بود که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: مکتب امام راحل یک منظومه فکری بود که مقام معظم رهبری آن را به عنوان اساسنامه انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) نامیدند و پیگیری کردند.

وی با اشاره به سه بعد اصلی عقلانیت، معنویت و عدالت به عنوان ارکان اصلی مکتب امام خمینی(ره)، ادامه داد: اصل عقلانیت در مکتب فکری ایشان با مردمسالاری و تکیه بر مردم ، ایستادگی راسخ برابر دشمن و خوداتکایی و تدوین قانون اساسی محقق شد و اصل معنویت نیز با اخلاص و کار برای خدا و تکلیف الهی دانستن هدف و اخلاقمداری جلوه گر شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان یادآور شد: اصل عدالت در مکتب فکری امام راحل نیز با اصرار بر رسیدگی به محرومان و ضعیفان و پابرهنگان در کنار توصیه اکید به مسوولان که دنبال اشرافیت نباشند و مردمی بمانند، متبلور است.

وی با گرامیداشت دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: باید به وظیفه خود در اعتلا و بزرگداشت مقام امام عظیم الشان و شهدای پانزدهم خرداد تلاش کنیم.

مطیعی با بیان اینکه امام راحل شخصیت قابل توجهی داشتند که در بیان مقام معظم رهبری آمده که امام خمینی(ره) شخصیتی آنچنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران تاریخ به جز اولیای الهی به دشواری می توان کسی را تا این حد بزرگوار پیدا کرد.

وی تاکید کرد: امام راحل از نگاه رهبر معظم انقلاب کسی بودند که ابهت و صلابت رهبری را با مهربانی و عطوفت همراه کردند.

امام جمعه سمنان با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) در طول تاریخ برای پیروزی انقلاب، گفت که قیام از اردیبهشت ١٣٢٣ علیه رژیم ستمشاهی آغاز شد که در کتابخانه وزیری یزد دستنوشته‌ای از آن موجود است.

وی با اشاره به شجاعت ایشان در مبارزه با رژیم شاهنشاهی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «هیچ باکی از گلوله های رژیم طاغوت ندارم» ایشان در دوران خفقان سال ١٣۴٢ شاه را نصیحت کردند و مبارزه را به اوجی رساندند که نتیجه آن بازداشت شبانه ایشان در قم بود که با اعتراض مردم و شهادت عده ای از مردم همراه شد که شهدای ١۵ خرداد بودند.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه با رحلت امام راحل در ١۴ خرداد ملت پدر خود را از دست داد، گفت: دشمن اینگونه جا انداخته بود که با رحلت امام انقلاب فرومی پاشد اما به درایت مجلس خبرگان رهبری شخصی  که از ١٣٣۶ در نخستین دیدار مجذوب امام شد و در مبارزات انقلاب حضور داشت یعنی مقام معظم رهبری را که تنها فردی بودند که می شد به امامت انتخاب کرد، برگزیدند.

وی ابراز داشت که در آن زمان رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد «خمینی بعد از او دوباره طلوع کرده است» و در ٣٣ سال رهبری مقام معظم رهبری با وجود همه فتنه های دشمن امام جامعه مسلمین با درایت و حکمت خود کشتی انقلاب را نجات دادند.

وی در به سفر امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان به ایران اشاره کرد که با دیدار با رهبر معظم انقلاب همراه بود و افزود: این دیدارها برای امور اقتصادی و ارتباطات گشایش خواهد بود زیرا در امور فرهنگی دو کشور اشتراکاتی دارند.

وی تاکید کرد: فیلم سخیف «عنکبوت مقدس» در شهر کن فرانسه در قالب جشنواره فیلم به نمایش درآمد، از گذشته راهبرد غربی ها این بود که هر کس یک سیاه نمایی علیه ایران داشته ولو در نازل ترین مرتبه هنری، برای ایران هراسی و اسلام هراسی و توهین به مقدسات از سوی آنان برجسته می شد.

امام جمعه سمنان از هنرمندان همراهِ انقلاب خواست تا با ساختن آثار هنری فاخر با اقدامات ضدفرهنگی مقابله کنند.

وی در باره سیاست عادی سازی روابط با کشورهای منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، افزود: اسرائیل ارتباطات خود را با کشورهای منطقه دراین سالها در قالب تفاهم نامه هایی عادی‌سازی می کند.

خطیب جمعه سمنان گفت: در عراق تصویب شد که هیچ عادی سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی انجام نشود که قانون رو به جلو است و امید است کشورهای دیگر نیز اقدام کند تا عادی سازی ارتباط با اسرائیل نقطه ننگی باشد.

وی به برنامه ریزی برای ١٩ خرداد و آیین نکوداشت آیت الله شاهچراغی در سمنان اشاره کرد و گفت: این آیین تجلیل از مقام اخلاق و تقوا است و باید همه احترام خود را به این شخصیت اعلام کنند.

مطیعی با بیان اینکه مجالس دهه نودی ها در قالب «سرود سلام فرمانده» در مصلای سمنان اقدام خوبی بود، گفت: این آیین از سوی شهرداری درمصلای سمنان برگزار شد که جای قدردانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha