مهمترین عامل تحقق انقلاب در انگیزه الهی و وحدت کلمه بود

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: مهمترین عامل تحقق انقلاب اسلامی ایران در انگیزه الهی و اتحاد و وحدت کلمه بود چون حق همواره پایدار است و وحدت کلمه نیروها را به یک هدف متمرکز می کند و هر گونه مانعی را برطرف می نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: در فرهنگ ثقلین، اختلاف نشانه خامی و بی خردی است و همانند تیغ تیزی آثار دین و ایمان را محو می کند.

وی اظهار داشت: بیداری مردم عامل اصلی برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است چنان که خفتگی آن ها سبب تهاجم بیگانگان است، مقدار بیداری هر امتی مرهون میزان هوشیاری آن ها نسبت به تحرکات دشمنان است.

خطیب جمعه  قصرشیرین در ادامه گفت: توصیه امام راحل به همگان مردم و مسوولان مبنی بر بیداری و توجیه آن ها به خطر دشمن و نفوذ او در متن جامعه به ویژه در حوزه و دانشگاه و اعلام همه جانبه تبلیغی و غیره آن در سطح جهان و ضرورت دفاع گسترده در مقابل تهاجم تیغ تبلیغ اغیار ریشه در دین نگاه و چشم انداز الهی امام راحل دارد.

وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش یونانی گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و ۲ نفتکش یونان را توقیف کرد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که روز جمعه ۲ نفت کش یونانی را در سواحل بندرلنگه و اسرائیل توقیف کرده است و سپاه پاسداران به یونان هشدار داده درصورت آزاد نشدن نفتکش ایرانی توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در منطقه وجود دارد.

وی اظهار داشت: یونان در حالی نفتکش ایرانی را توقیف کرد که تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس در سال ۹۸ را از یاد برده بود که تبعات سنگینی برای لندن به همراه داشت، ایران بارها هشدار داده که اگر غربی‌ها بخواهند بر روند تنش زای خود در منطقه ادامه دهند می تواند با بستن تنگه هرمز انتقال نفت را از خلیج فارس مختل کند.
خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: ایران اسلامی  در دفاع از منافع ملی خود مماشات نخواهد کرد و برای تامین منافع خود دست به اقدامات خصمانه خواهد زد و با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

حجت الاسلام صالحی گفت: دشمنان بدانند دوران بزن در رو تمام شده است و اگر در محاسبات خود اشتباه کنند ایران هم ابزارهایی در اختیار دارد که می تواند دشمنان را تنبیه کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رییس‌جمهور تاجیکستان به ایران گفت: تاجیکستان به دلیل ظرفیت های اقتصادی که از آن برخوردار است قابلیت تبدیل شدن به شریک بزرگ اقتصادی در آسیای مرکزی را دارد و می‌تواند بازار مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد.

وی افزود: البته این جاده یک طرفه نبوده و تاجیکستان نیز می‌تواند با استفاده از بنادر جنوبی ایران به آب های آزاد دسترسی یابد و این گونه سطح تعاملات تجاری بین المللی خود با دیگر کشورهای جهان را گسترش دهد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد:  این سفرها و دیدارها می تواند فصل جدیدی را در تبادلات فرهنگی بین ۲کشور همسایه ایجاد کند.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به فیلم عنکبوت مقدس گفت: در فیلم عنکبوت مقدس بیش از آنکه با یک فیلم مواجه هستیم با یک بازی راهبردی مواجهیم که هوشمندی های بایسته خود را می‌طلبد و راهبرد کلان دشمن در مساله اسلام هراسی و ایران هراسی است.

وی اظهار داشت: قداست شکنی از مقدسات به عنوان یکی از سیاست های همیشگی دشمنان بوده است، همین جا از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که دغدغه اسلام و ایران دارند می خواهیم پاسخ این جریان‌های مسموم و عناصر مفلوک آن را با تولید آثار فاخر و تاثیرگذار دینی و انقلابی و ملی مناسب و متناسب بدهند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به دور جدید حملات ترکیه به شمال سوریه گفت: رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در اوایل هفته گذشته از قصد خود برای صدور فرمان حمله جدید به شمال سوریه برای ایجاد منطقه امن در سرتاسر مرزهای این کشور به عمق ۳۰ کیلومتر به منظور فاصله گرفتن گروه‌های تروریستی خبر داد.

وی در ادامه افزود: رسانه‌ها و مقامات ترکی سعی دارند هدف از دور جدید حملات را بازگرداندن مهاجمان سوریه اعلام کنند.

وی اظهار داشت: اما به نظر می رسد پشت پرده این عملیات اهداف دیگر نهفته است، طرح تجزیه و تقسیم سوریه طرحی است که تنها در راستای اهداف اسرائیل، آمریکا و غرب است، هرچند دولت ترکیه قصد دارد شمال سوریه را اشغال کند اما این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و ارتش این کشور در برابر این تجاوزات مقابل خواهد کرد.

وی گفت: دمشق بارها اعلام کرده که حضور ترکیه و آمریکا در شمال سوریه نمونه بارز اشغالگری است و تمامیت ارضی این کشور را نشانه رفته است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha