۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84776987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان کلاله برداشت شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از ۷۲ درصد مزارع این شهرستان برداشت و به هفت مرکز خرید بخش خصوصی تحویل شده است.

به گزارش فرمانداری کلاله، فرهاد شیبک روز جمعه در بازدید میدانی از مزارع کلزا و مراکز خرید آن در شهرستان پیش بینی کرد: امسال ۱۶ هزار و ۵۸۲ تن کلزا از مزارع کلاله برداشت شود. 

وی همچنین با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع ۵۴ هزار هکتاری کلاله، بیان کرد: تاکنون برداشت محصول از حدود هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم انجام شده است.

شیبک ادامه داد: کشاورزان کلاله از مجموع ۶ هزار و ۷۰۰ تن گندم تولید شده خود پنج هزار و ۳۰۰ تن را به سه مرکز خرید فعال شهرستان تحویل دادند.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله هم گفت: میانگین برداشت از مزارع کلزا در شهرستان ۲ تا ۲.۵ تن در هکتار بوده که پیش بینی می‌شود میزان تولید کلزا از ۱۷ هزار تن بگذرد.

رحیم دانشور به وضعیت برداشت گندم هم پرداخت و اظهارداشت: "کِیل"برداری‌ها از مزارع برداشت شده حاکی از میانگین برداشت ۲.۵ تا  چهار تن در هر هکتار مزارع دیم و چهار تا ۵.۵ تن در هکتار از مزارع آبی است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله وجود دارد که امسال در ۶۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن کلزا و گندم کاشت شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha