طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۸۲۰ خانه در قدس

تهران – ایرنا - کمیته محلی ساماندهی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در ادامه سیاست گسترش شهرک سازی، پروژه ساخت ۸۲۰ خانه جدید را در قدس اشغالی به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تارنمای  شهرداری اسرائیلی قدس ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد که این پروژه در دو مرحله به اجرا در می آید.
شهرداری صهیونیستی قدس بخش اعظم ایستگاه قطار عثمانی (قدس ـ یافا) را تخریب و بخش دیگر آن را از طریق ساخت یک مرکز خرید به منطقه شهرک سازی مبدل کرده است.
شایان ذکر است که ساخت ۸۲۰ واحد مسکونی در جنوب شهر قدس سومین طرح در چارچوب پروژه افزایش تعداد شهرک نشینان یهود است با هدف قطع ارتباط میان بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی صورت می گیرد.
رژیم صهیونیستی در سایه حمایت های مالی و سیاسی آمریکا و برخی طرف های اروپایی به ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین در قدس اشغالی و کرانه باختری به منظور یهودی سازی این مناطق ادامه می دهد.

رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال کرده و اقدام به ساخت گستره شهرک‌های یهودی‌نشین در آن کرده است.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

گفتنی است فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک سازی اسرائیل و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

علیرغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

منابع رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که واشنگتن و تل‌آویو در خصوص اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سایر سرزمین های فلسطین اشغالی به توافق‌ رسیده‌اند، اما نگرانی سران صهیونیست از تشدید اوضاع امنیتی در غزه و عکس‌العمل نیروهای‌ مقاومت به این طرح، باعث شده این رژیم تصمیم به اجرای آن به صورت تدریجی بگیرد.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha