۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84777223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت فردی مسلح با نشان جعلی پلیس در نزدیکی کنگره آمریکا

نیویورک – ایرنا- همزمان با افزایش سرعت خشونت های مسلحانه مرگبار در آمریکا، پلیس کنگره این کشور روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد مردی مسلح با نشان جعلی پلیس را در نزدیکی ساختمان کنگره بازداشت کرده است.

 پلیس کنگره آمریکا می گوید این مرد را درحالی که جلیقه ضد گلوله و نشان جعلی پلیس و همچنین خشاب های با ظرفیت بالا به همراه داشته، در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا بازداشت کرده است.

بر اساس بیانیه پلیس کنگره آمریکا،  این مرد با نام "جروم فیلیپ" ۵۳ ساله شناسایی شده که افسر پلیس بازنشسته نیویورک و اهل  فلینت در  میشیگان است.

به گفته پلیس، افسران امنیتی کنگره امریکا حدود ساعت ۵ صبح (به وقت آمریکا) متوجه حضور این فرد در نزدیکی کنگره شده اند. وی پس از آنکه خودروی خود را در مجاورت کنگره پارک کرده است نشان جعلی خود را به افسران پلیس نشان داده است که روی آن "اداره اینترپل" نوشته است.

پلیس درحال تحقیق در خصوص دلیل حضور این فرد در نزدیکی کنگره آمریکا است.

خشونت های مسلحانه مرگبار در آمریکا آنچنان از کنترل دولت و پلیس خارج شده که دیگر مختص به آخر هفته های میلادی نیست و در طول هفته نیز تیراندازی های مرگبار شهروندان آمریکایی را در هر مکانی تهدید می کند.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار انجام مجموعه ای از اقدامات خاص در واکنش به تیراندازی های جمعی اخیر در کشورش شده است.

وی از  کنگره آمریکا خواست سلاح های تهاجمی را که می توانند از خشاب ها با ظرفیت بالا استفاده کنند، ممنوع کند و سن خرید اسلحه  را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهد.

بایدن در حالی خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha