۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84777244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۱۶
کد خبر: 84777244
ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

تهران- ایرنا- شرکت ملی نفت یمن جمعه شب از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المسیره، شرکت ملی نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی کشتی «فوس پاور» حامل ۲۳ هزار تن مازوت و هفت هزار تن گازوئیل را توقیف کرده است.

عصام متوکل سخنگوی شرکت ملی نفت یمن گفت: ائتلاف متجاوز از ورود این کشتی به بندر الحدیده با وجود بازرسی و اخذ مجوز از سازمان ملل متحد جلوگیری کرد.

وی افزود: ائتلاف متجاوز همچنان به دزدی دریایی کشتی‌های حامل سوخت ادامه می‌دهد و به تلاش‌هایی که برای کاهش درد و رنج مردم یمن در نتیجه محاصره و ممانعت از ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده بر آنها وارد شده، بی توجه است.

از دو ماه پیش نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از برقراری آتش بس در این کشور خبر داده بود.

براساس قرارداد آتش بس بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha