۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۲۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84777252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل از تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری

تهران- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد عصر جمعه به وقت محلی نگرانی عمیق این سازمان را از تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «استفان دوجاریک» گفت: ما عمیقاً نگران تشدید خشونت و تشدید تنش در کرانه باختری اشغالی از جمله حوادث چند روز گذشته هستیم.

سخنگوی آنتونیو گوترش افزود: از جمله این حوادث کشته شدن یک خبرنگار زن فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی است.

دوجاریک همچنین از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی خواست اقدامات لازم را برای بازگشت به میز مذاکره انجام دهند.

«غفران وراسنه» زن ۳۱ ساله فلسطینی صبح چهارشنبه بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه «العروب» در شمال شهر الخلیل به شهادت رسید.

کمیته‌های مقاومت فلسطین این جنایت را ادامه رویکرد تهاجمی، نژادپرستانه و فاشیستی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در دیوارهای مرگ صهیونیست‌ها در خیابان‌های کرانه باختری اشغالی عنوان کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۱ اردیبهشت گذشته در جنایت دیگر که موج محکومیت جهانی به راه انداخت، «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر را هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک خبرنگار معرفی می‌کرد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha