۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84777410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در استان اردبیل افزایش می‌یابد

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 84777410
دمای هوا در استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا در این استان در هفته پیش‌رو روندی افزایشی خواهد داشت.

سیاوش محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که غالب مناطق استان بویژه شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز و کوثر جوی به نسبت پایدار توام با هوای گرم را تا چهارشنبه هفته جاری تجربه خواهند کرد.

وی افزود: در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل با جنوبی شدن جریانات از فردا این روند محسوس‌تر خواهد شد و انتظار می‌رود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دما در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر به ۳۵ تا ۳۷ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان به ۳۳ تا ۳۵ درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: جنوبی شدن جریانات جوی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه می‌تواند در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گرد و غبار فرامنطقه‌ای منجر شود که البته این گرد و غبار فرامنطقه‌ای ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه در هفته‌های گذشته خواهد بود.

وی اضافه کرد: از اواسط روز یکشنبه با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، در ساعات ظهر و عصر شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و یا رعد و برق در برخی نواحی به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهیم بود.

محمدی گفت: این ناپایداری‌ها می‌تواند با شرایط فصلی و محلی در پاره‌ای از مناطق جفت شده و به بارش تگرگ و اصابت صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی استان اردبیل منجر شود؛ از این رو پیشنهاد می‌شود دامداران و عشایر احتیاط لازم را در چرای دام به‌عمل آورند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به افزایش نسبی دمای هوا به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف آب و حامل‌های انرژی صرفه‌جویی کنند.

در حال حاضر آسمان اردبیل صاف و دمای هوا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و پیش‌بینی کمینه و بیشینه دما برای امروز، شنبه به ترتیب ۱۱ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha