سالگرد ارتحال امام راحل/ از جای جای ایران اسلامی برای لبیکی دوباره

شهرری - ایرنا - مردم امروز از جای جای ایران آمده‌اند، تا تنها گوشه ای از عشق و ارادت خود را نسبت به امام خوبی‌ها ابراز کنند، پیر و جوان و زن و مرد هم ندارد، آمده اند تا بیعتی دوباره با رهبر کبیر خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از حرم مطهر امام خمینی (ره)، سی و سومین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از صبح امروز با حضور گسترده مردم در مرقد ایشان در حال برگزاری است.

عاشقان روح الله  امسال  پس از ۲ سال وقفه از جای جای کشور برای حضور در مراسم سوگواری بنیانگذار انقلاب اسلامی روانه تهران شده‌اند، مراسمی که پیش بینی می شد بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در آن حضور داشته باشند، اکنون با شکوه هرچه تمام تر  با موجی از جمعیت  در حال برگزاری است.

عاشقان روح الله از ساعت ها قبل با حضور در حرم امام خمینی (ره) ارادت خود را به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نشان دادند.

از روزهای قبل نیز  تمام دستگاه های مسئول در حوزه برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) برای ایفای نقش خود در روز ۱۴ خرداد، همه امکانات پیش بینی شده خود را راهی اطراف حرم امام کرده اند تا از روز قبل به ارائه خدمات و استقرار در حوالی حرم بپردازند.

شهرداری، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، دانشگاه های علوم پزشکی، نیروهای امنیتی، مسئولان ستاد بزرگداشت و رسانه ها، هر کدام به نحوی در تلاش و تکاپو برای خدمت رسانی در این مراسم هستند.

امروز، مرد، زن، پیر، کودک، جوان، نوجوان و نوزادانی در آغوش مادر در جای جای حرم مطهر حضور دارند تا با امام خود بار دیگر بیعت و پایبندی خود را به نظام اعلام کنند.

سالگرد ارتحال امام راحل/ از جای جای ایران اسلامی برای لبیکی دوباره

از حضور پرشور بانوان سیستان و بلوچستانی تا حضور نوجوانان

بانوان سیستان و بلوچستانی در حالی که ۲ روز در تا حرم امام در راه بوده‌اند و با شور و اشتیاق وارد صحن مطهر شده و گفتند که فقط به عشق رهبری سختی سفر را از هزاران کیلومتر به جان خریدیم، طرف دیگر حرم در کنار سیل جمعیت مشتاق امام راحل نیز شاهد حضور پرشور هزاران نفر از نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی در میان سیل جمعیت هستیم که در این مراسم عظیم شرکت کردند تا عشق و ارادت خود را با امام راحل نشان دهند.

حضور وارثان قیام ۱۵ خرداد، کاروان های زیارتی بخش رودبار قصران و بیش از ۲ هزار پاکدشتی

صدها نفر از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار پیشوایی، روز شنبه با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع)، مبداء حرکت کفن‌پوشان در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، پس از تجدید میثاق با شهدای انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم به منظور شرکت در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، عازم مرقد مطهر ایشان شدند. وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، همانانی که امام راحل برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان ۱۵ خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام کرد.

سمت دیگر حرم امام نیز شاهد حضور مردم خداجوی و ولایت مدار شهرستان پاکدشت  هستیم که از چند روز قبل، با سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها و برپایی مراسم مختلف، خود را برای شرکت در سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل آماده کرده بودند، صبح روز شنبه با استفاده از اتوبوس‌هایی که توسط شهرداری تهیه شده بود، به سمت حرمم امام آمده اند تا عشق و ارادت خود را به بنیانگذاری جمهوری اسلامی به نمایش گذارند.

 کاروان های زیارتی یاوران ولایت از بخش رودبار قصران نیز امروز همراه انبوه جمعیت  برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) عازم مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی شدند.

اعزام زائران دماوندی

 این کاروان با بیش از یکهزار نفر از اقشار مختلف مردم از پنج شهر شهرستان دماوند با ۲۵ دستگاه اتوبوس جهت تجدید بیعت با آرمان های والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی عازم حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در تهران شدند.

سالگرد ارتحال امام راحل/ از جای جای ایران اسلامی برای لبیکی دوباره

امروز همه یکدل شده اند تا مراسم سوگواری با شکوه هرچه تمام تر در امنیت کامل برگزار شود از این رو تمامی دستگاه‌های  امدادی و انتظامی برای تامین ایمنی، نظم و امنیت این مراسم تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اند.

بارگذاری آنلاین نقشه ترافیکی دسترسی ها در مسیر یاب ها،  ایمن سازی و بهسازی مسیرهای منتهی به محدوده مرقد مطهر حضرت امام (ره)، تمهیدات ویژه ترافیکی  پلیس غرب استان تهران برای مراسم ارتحال امام راحل، تجهیز درمانگاه صحرایی در ضلع شرقی حرم امام خمینی (ره)، طرح ویژه امداد و نجات هلال احمر پاکدشت ویژه ارتحال امام راحل، خدمت رسانی ۱۰ تیم امدادی هلال احمر ورامین درحرم امام راحل اتنها بخشی از این فعالیت ها است.

 خدمات نیروهای هلال احمر به صدها نفر از زائران

در جریان برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، ۱۰ تیم امدادی هلال احمر از شهرستان در درب شرقی حرم مطهر امام خمینی (ره) مستقر شده و به زائران و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی خدمات تخصصی ارائه کردند.

 تیم‌های جمعیت هلال احمر شامل ۳ نفر نیروی نجاتگر داوطلب و کادر است که با استقرار در ورودی شرقی از سمت اتوبان قم، خدمات تخصصی مورد نیاز را به زائران ارائه کردند.

 از ساعات اولیه استقرار نیروهای هلال احمر ورامین در مرقد مطهر امام راحل تا کنون، بیش یکصد نفر از زائران در این مکان حضور یافته و خدماتی نظیر تست فشارخون، قند خون و سایر خدمات را دریافت کرده‌اند.

 با هماهنگی‌های به عمل آمده، چند نفر از زائران برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان منتقل شدند.

اجرای برنامه کودکان در داخل ایستگاه مترو امام

 داخل مترو ایستگاه حرم مطهر گروه تواشیح کودکان اجرا داشتند و این برنامه با حضور تعداد قابل توجهی از  عکاسان ثبت می شد.

سالگرد ارتحال امام راحل/ از جای جای ایران اسلامی برای لبیکی دوباره


استقرار نیروهای اورژانس در مسیرهای منتهی به حرم امام راحل

 ۱۰ ها دستگاه آمبولانس اورژانس با استقرار در مسیرهای منتهی به حرم امام راحل آماده خدمت رسانی به زائران حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی هستند.

عوامل اورژانس همچنین در ورودی های حرم مطهر استقرار یافته و به برخی از مراجعین خدمات مورد نیاز را ارائه می کنند.

در ورودی حرم مطهر نیز ۱۰ ها ایستگاه صلواتی از شهرها و ارگان های مختلف مستقر داشته و از زائران پذیرایی می کنند.

ازدحام جمعیت در ورودی ها وزیرگذرهای ورودی به صحن مطهر امام راحل نشان از عشق و ارادت مردم به بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که حضور جوانان و نوجوانان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل چشمگیر است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، تعداد قابل توجهی از عزاداران شب گذشته  را در اطراف حرم سپری کردند، تعداد چشم گیری خود را به هر طریقی که بود از راه دور و نزدیک به مرقد مطهر رساندند و ساکنان پایتخت نیز با مترو و اتوبوس های پیش بینی شده راهی حرم مطهر شدند تا از غافله عشاق عقب نمانند.

ستاد بزرگداشت ارتحال امام پیش از اعلام کرده بود که مراسم امسال فقط برای حضور ۱۵۰ هزار نفر و به صورت محدود پیش بینی شده است، اما حجم جمعیتی که لحظه به لحظه در حرم مطهر افزایش می یابد، خبر می دهد که بناست این اعداد و ارقام معنای خود را از دست بدهند.

طی ۲ سال گذشته این مراسم به صورت رسمی برگزار نشد، کرونا بود و خطر بیماری و مرگ و هیچ شخصی راضی به ورود گزندی به مردم این سرزمین نیست، اما امسال با تاکید بر رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، مراسم بنا شد برگزار شود، به شکل محدود در حالی که برای دلدادگان معمار کبیر انقلاب و مراد آزادگان، محدودیت معنایی ندارد.

سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه  (بواسطه فراگیری ویروس کرونا)   امسال با  رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.
آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha