۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84777526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم خراسان جنوبی در سالگرد ارتحال امام راحل سوگواری کردند

بیرجند - ایرنا - مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) در سراسر استان خراسان جنوبی از جمله ۲۹ بقعه متبرکه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین‌های ویژه سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان خراسان جنوبی برپا شده است.

مردم این استان طی دیشب و امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با برپایی آیین سوگواری، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

به همین مناسبت بازار، ادارات و نهادهای مختلف، مساجد و معابر بیرجند در مرکز این استان، سیاه پوش شده و پرچم‌های عزا بر در و دیوار آن نصب شده است.

در اغلب مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نیز سخنرانان به تبیین شخصیت ممتاز و سیره فکری و عملی امام خمینی (ره) پرداختند و نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان هم برگزار شد.

همزمان با سالروز رحلت امام خمینی محفل انس با قرآن، سخنرانی، اجرای گروه تواشیح با حضور قاریان ممتاز استان در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امام خمینی (ره) با هدایت‌های داهیانه پایه‌گذار نهضت اسلامی شدند گفت: امروز انقلاب اسلامی در جهان شناخته شده است.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی افزود: انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۴۳ سال همچنان در جهان پایدار و استوار است و با پیروی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب راهش را ادامه می‌دهد و با ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هر روز مستحکم‌تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه همه توطئه‌های دشمنان برای از بین بردن انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است یادآور شد: امام راحل نهضتی را آغاز کرد که سرآمد همه انقلاب‌ها در طول تاریخ شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد نیز آغازگر انقلاب اسلامی بود و سبب تسریع در شکل‌گیری مبارزات انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار داشت: امام راحل یک نابغه قرن و پدری بزرگوار بود که صدای عدالت‌خواهی ایشان در دنیا طنین‌انداز شد.

همچنین شب گذشته مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، مسوولان استان و اقشار مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

مراسم محوری دیگری عصر امروز (شنبه) در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار می‌شود.

سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه به دلیل فراگیری ویروس کرونا، امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha