امام خمینی(ره) فلسطین را محور وحدت امت اسلامی قرارداد

تهران – ایرنا– دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: درحالی که صهیونیسم جهانی از طریق پیمان ها و معاهده ها در جسد امت اسلامی نفوذ کرده بود، امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را به محور وحدت امت اسلامی تبدیل کرد.

خالد عبدالمجید روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از نمونه های عملی سیره امام خمینی (ره) و التزام عقیدتی جمهوری اسلامی ایران درقبال موضوع و آرمان فلسطین است.

وی بیان کرد: این تاکید و تمرکز بر آرمان فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب، عامل اصلی قدرت گرفتن فلسطین شد درحالی که برخی کشورهای عربی مانند امروز درحال عادی سازی روابط با اشغالگران بودند.

عبدالمجید گفت: امام خمینی(ره) فلسطین را یک موضوع غیرقابل مذاکره معرفی کرد و به حمایت از آن و واجب بودن ریشه کنی رژیم صهیونیستی فتوا داد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی و ملت های آزاده به دعوت امام خمینی و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی درباره فلسطین لبیک گفتند ولی متاسفانه حکام برخی کشورهای عربی که روابطی با آمریکا و رژیم صهیونیستی داشتند و دارند، این ندای الهی را نپذیرفتند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: ملت های اسلامی سخنان امام را به گوش جان شنیدند و اطمینان یافتند که صهیونیست ها فقط دشمن فلسطین نیستند بلکه به همه منطقه و جهان اسلام چشم طمع دارند و باید برای مبارزه با آن ها و طرح های آمریکا، همه نیرو و توان جهان اسلام متحد شود.

عبدالمجید اظهارکرد: انقلاب اسلامی نیروهای جهان اسلام را متحد و منسجم کرد و امت اسلامی را از عزلت و تفرقه خارج ساخت و همین شیوه در ۳۳ سال پس از ارتحال امام خمینی ادامه یافته است.

وی افزود: تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای وحدت امت اسلامی در سال های پس از ارتحال امام خمینی(ره) را نیز می توان در همایش های مختلف برای اتحاد و به دور از تاکید و تعصب مذهبی و نژادی مشاهده کرد.

عبدالمجید اضافه کرد: برغم تمام تلاش های جمهوری اسلامی و رهبران شجاع و حکیم آن برای ایجاد اتحاد و تفاهم، حکام برخی کشورهای اسلامی و عربی به خاطر روابطی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند با این انقلاب دشمنی کردند.

وی گفت: حکام برخی کشورهای اسلامی همچنان در توهم به سرمی برند و فکر می کنند پس ازعادی سازی روابط با دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیل می توانند از تاج و تخت آن ها حمایت کنند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین افزود: تحولاتی که در جهان اسلام در جریان است و با بیداری ملت ها و پیروزی گروه های مقاومت، خیزش ملت ها برای به زیر کشیدن این حکمان به منظور آینده ای بهتر آغاز شده است.

عبدالمجید اظهارکرد: آرمان های انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی(ره) توسط امام سیدعلی خامنه ای ادامه یافت و جمهوری اسلامی در همه صحنه های داخلی و خارجی، منطقه ای و بین المللی با تعالیم و آموزه های امام خمینی درحال پیشرفت و پیشروی است.

وی افزود: تبلور اندیشه های امام خمینی(ره) را می توان در همه بخش ها و زمینه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تکنولوژی مشاهده کرد و ایران اسلامی همچنان با پیروی ازاین اندیشه ها به مبارزه با طرح های آمریکا در منطقه می پردازد.

عبدالمجید اضافه کرد: این نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه ای عظیم و مستحکم برای امت اسلامی و همه مظلومان جهان است و این نقش روز به روز برجسته تر می شود.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی به تشکیل و تقویت گروه های مقاومت در کشورهای مختلف منجر شد و کمک ها، پشتیبانی ها و تجربه های ایران نوعی بازدارندگی را برای مقاومت فلسطین ایجاد کرده است که رژیم صهیونیستی را به ذلت و درماندگی کشانده است.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین گفت: به روح بلند امام خمینی(ره) در سالروز ارتحال ایشان درود می فرستیم و این سالگشت درهر سال روحیه اراده و اصرار برای پیروی از آن امام و عمل به وصیت های ایشان را در وجود همه زنده می کند.

وی افزود: به ملت ایران و امام خامنه ای رهبر شجاع و حکیم درود می فرستیم و تاکید می کنیم که ملت فلسطین به این رابطه برادرانه وفا دار می ماند و قدردان همه ایثارهای ملت ایران برای دفاع از فلسطین و جهاد ملت فلسطین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha