واحدهای اقامتی موقت برای اسکان اضطراری مسافران در کردستان فراهم شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: با توجه به استقبال گسترده گردشگران و مسافران از سفر به کردستان، علاوه بر تجهیز مراکز اقامتی دارای مجوز، نسبت به آماده‌سازی مراکز اسکان موقت و اضطراری در استان اقدام شده است.

یعقوب گویلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌ اکنون ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است و مسافران و گردشگران می‌توانند شهرهای سقز، سروآباد، قروه و بیجار را به‌ عنوان شهرهای مکمل سفر خود به کردستان انتخاب کنند.

او افزود: به‌ منظور رفع دغدغه اسکان مسافران و گردشگران، از ظرفیت برخی ادارات دولتی برای آماده‌ سازی سالن‌های ورزشی و کلیه پارک‌ها در شهرهای تکمیل ظرفیت شده استفاده شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان، با بیان اینکه هیچ مشکل و کمبودی در خصوص اسکان مسافران در استان وجود ندارد، اضافه کرد: طرح بازدید از تاسیسات گردشگری استان اعم از هتل‌ها، واحدهای‌ اقامتی، رستوران‌های بین‌ راهی، مهمانپذیرها و سفره‌خانه‌های سنتی از ابتدای تعطیلات نیمه خرداد توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌ کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم‌ پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت آغاز شده و تا پایان تعطیلات با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این بازدیدها نحوه ارائه خدمات، شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه در تاسیسات گردشگری استان مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

گویلیان ابراز امیدواری کرد با ارائه خدمات شایسته و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری فراهم شود و آنگونه که شایسته است میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

مراکز اقامتی استان کردستان شامل ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۳۲ اقامتگاه بوم گردی است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha