حجت الاسلام سجاد ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیام خونین مردم ایران در ۱۵ خرداد ۴۲ در حقیقت قیام تمام ایمان در مقابل تمام کفر بود.
وی اظهار کرد: آسیبهای ناشی از تبلیغات فرهنگی رژیم شاه اعم از جدایی دین از سیاست، کوبیدن اسلام، ارایه مکتبهای پوشالی، انحرافی و فریبنده، ایجاد خودباختگی فرهنگی و ناامیدی از فرهنگ اسلامی و محو معنویت جامعه از جمله عوامل زمینه ساز قیام ۱۵ خرداد است.
به گفته وی، ایجاد سلطه فرهنگی و اشاعه برتری باورهای غربی، ایجاد و گسترش روشنفکری غرب زده، پاشیدن بذر نفاق بین مسلمین، ایجاد شکاف و تفرقه بین حوزه و دانشگاه، ترویج فساد اخلاقی در کشور شرایطی را بوجود آورده بود که حضرت امام آنها را در دو مقوله «تلاش برای حذف اسلام و اسلام شناسان از سر راه منافع استعمار و ایجاد نظام آموزش استعماری» دسته بندی کردند و قیام ۱۵ خرداد نیز در حقیقت اعتراض و مبارزهی بزرگ علیه این آسیبهای بوجود آمده توسط رژیم طاغوت و همتایانش بود.
حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: امام خمینی (ره) با نفی تز استعماری «جدایی دین از سیاست» و تاکید بر نظریه مرحوم سید حسن مدرس مبنی بر «دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست» و با صدور فرمان تحریم تقیه، نقطه عطفی در فرهنگ سیاسی کشور ایجاد کرد که پایان دوران از خود بیگانگی را بشارت میداد.
وی ادامه داد: آن حضرت با ذکر عبارات «تقیه حرام است و اظهار حقایق واجب» به مثابه پیشوای روحانی و سیاسی مردم ایران «تقیه» را که موجب خمودگی و افسردگی سیاسی مردم شده بود مطرود دانسته و نظرات سیاسی مذهبی خود را بیان کرد و بدین سان عنوان بزرگترین مصلح تاریخ ایران و اسلام را به خود اختصاص داد زیرا این عمل به منزله اصلاح طرز تفکر و روحیه مردم ایران بود.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب امام راحل رژیم شاه را بر سر دو راهی خطرناکی قرار داذ چون از یکسو رهبر مذهبی شیعی، سیاستهای استبدادی شاه را بطور علنی و رسمی مورد حمله قرار میداد و از سوی دیگر دولت از رویارویی علنی با مذهب بیمناک بود.
حجتالاسلام ذوالفقاری افزود: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ دارای ویژگیهایی بود که هیچ یک از جنبشهای سیاسی، اجتماعی پبشین ایران واجد همه این خصوصیات نبودند و همین ویژگیها، آن را یک حرکت سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی منحصر بفرد کردند که نقطه عطفی در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران پدید آورد و سمت و سوی مذهبی بدان بخشید.
نظر شما