۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84778098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هزار تن گندم تضمینی در تایباد خریداری شد

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبر: 84778098
۱۳ هزار تن گندم تضمینی در تایباد خریداری شد

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: با گذشت ۲ هفته از خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، تاکنون ۱۳ هزار و ۱۶۵ تن از این محصول استراتژیک در تایباد خریداری شده است.

مهدی دونده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری  ۱۰۵ هزار ریال است که نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

 وی بیان کرد: گندم‌های مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد تاکنون در قالب هزار و ۲۵۰ محموله خریداری شده است.

دونده گفت: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل دهند، پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.
 وی اظهار کرد: پیش‌بینی می شود از مجموع  ۶ هزار و ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این منطقه، بیش از ۲۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.
فرماندار تایباد در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم‌ها افزود: در بازه زمانی خرید محصول گندم در شهرستان تایباد خوشبختانه تاکنون موردی از "سن‌زدگی" در این محصول مشاهده نشده است.

دونده ادامه داد: در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان امسال این محصول به صورت شبانه‌روزی در شهرستان تایباد از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ملزومات بهداشتی برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری می‌باشد که امیدواریم با تامین اعتبارات، پرداختی وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.
شهرستان تایباد ۲ مرکز ذخیره‌سازی گندم با ظرفیت ۶۰ هزار تن دارد.
سالانه افزون بر ۲۵ هزار تن گندم جهت تامین آرد شهرستان تایباد مورد نیاز است.
سال گذشته ۱۰ هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شد.
شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha