۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84778163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم های برتر جشنواره تئاتر نهال در میاندوآب معرفی شدند

مهاباد - ایرنا- تیم های برتر دومین جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان غربی که به میزبانی شهرستان میاندوآب برگزار شد، معرفی شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بخش پوستر و بروشور آثار "یادداشت"، "سگ‌ها مادرت را می‌خورند" و "گور به گور" کاندیدا بودند که دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به طرح پوستر و بروشور اثر "سگ‌ها مادرت را می‌خورند" متعلق به سیاوش رحیمی از مهاباد اهدا شد.

محمود نیک‌مرام با بیان اینکه در بخش موسیقی نمایش‌های "گوربه گور"، "ریحان" و "دوست دارم عزیزم" کاندیدا شده بودند که دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراح موسیقی نمایش "ریحان" متعلق به توحید محمدنژاد از ارومیه اهدا شد، افزود: در بخش لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به منیژه شیرنژاد و مهدی بی‌خویش از نقده برای طراحی لباس نمایش‌ "با فرشته مرده چه باید کرد" و نسرین حیدری برای نمایش "ریحان" از شهرستان ارومیه تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در بخش طراحی صحنه نیز مقام سوم طراحی صحنه به علی قبچاق از نمایش با "فرشته مرده چه باید کرد" از شهرستان نقده و محمد جهانی از شهرستان تکاب برای نمایش "یادداشت" تعلق گرفت.

وی با بیان این‌که مقام دوم طراحی صحنه به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهران فخری از مهاباد با نمایش "سگ‌ها مادرت را می خورند" اهدا شد، اظهار کرد: در بخش طراحی نور نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سامان ارمی با نمایش "سگ‌ها مادرت را می خورند" از شهرستان مهاباد تعلق گرفت.

نیک مرام گفت: در بخش بازیگران زن شایسته تقدیر رقیه محمدزاده در نمایش "گور به گور"، شبنم راموز در نمایش "سگ‌ها مادرت را می خورند"، گونش تارقلی و ثنا جعفری در "نمایش با فرشته مرده چه باید کرد"، الینا جمشیدی در نمایش "ریحان" و مریم ابطحی در نمایش "نهال" کاندیدا شناخته شدند که لوح تقدیر به صورت مشترک به الینا جمشیدی برای بازی در نمایش "ریحان" و مریم ابطحی برای بازی در نمایش "نهال" از شهرستان ارومیه اهدا شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این بخش هیئت داوران از ۲ بازیگر خردسال شامل "امیرارسلان رجبی" از نمایش ریحان و "نازنین آهنی" به صورت ویژه تقدیر کردند، افزود: همچنین ثنا جعفری و گونش تارقلی برای بازی در نمایش "با فرشته مرده چه باید کرد" به صورت مشترک مقام سوم در بخش بازیگری زن را کسب کردند. 

نیک‌مرام با اشاره به اینکه رقیه محمدزاده برای بازی در نمایش "گور به گور" از شهرستان شوط مقام دوم بازیگر زن را کسب کرد، گفت: مقام اول این بخش با اهدای دیپلمه افتخاری و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به شبنم راموز برای بازی در نمایش "سگ‌ها مادرت را می خورند" از شهرستان مهاباد اهدا شد.

دومین جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان‌غربی در میاندوآب به پایان رسید

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب با بیان اینکه هیات داوران در بخش بازیگران برتر مرد حجت قاسم نژاد برای نمایش "یادداشت"، داریوش ملک‌پور برای نمایش "رقصی این چنین"، بهمن خفری برای نمایش "با فرشته مرده چه باید کرد"، وحید ثروتی از نمایش "دوست دارم عزیزم"، میثم حسین زاده از نمایش "گور به گور" و  وحید حصاری از نمایش "ریحان" را برگزیدند، افزود: در بخش تقدیر بازیگری لوح تقدیر به صورت مشترک به وحید ثروتی برای بازی در نمایش "دوست دارم عزیزم" از شهرستان میاندوآب و وحید حصاری برای بازی در نمایش "ریحان" از شهرستان ارومیه اهدا شد.

وی ادامه داد: همچنین مقام سوم بخش بازیگری مرد به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک  به میثم حسین‌زاده از شهرستان شوط به نمایش "گور به گور" و داریوش ملک پور برای نمایش "رقصی این چنین" از شهرستان میاندوآب اهدا شد.

نیک‌مرام اظهار کرد: مقام دوم بخش بازیگری مرد به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهمن خضری برای بازی در نمایش "با فرشته مرده چه باید کرد" از شهرستان نقده و مقام اول این بخش با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به حجت قاسم‌نژاد برای بازی در نمایش "یادداشت" از شهرستان تکاب تعلق گرفت.

وی افزود: در بخش نویسندگی حجت قاسم‌نژاد برای نمایش یادداشت از تکاب مقام سوم، شهریار نیریز نقدهی برای نمایش نهال از شهرستان ارومیه مقام دوم و علی قبچاق برای نمایش های با فرشته مرده چه باید کرد و ریحان از شهرستان نقده مقام اول را کسب کردند.

وی افزود: همچنین در بخش کارگردانی حجت قاسم نژاد از شهرستان تکاب برای نمایش یادداشت مقام سوم، علی قبچاق از نقده برای نمایش با فرشته مرده چه باید کرد مقام دوم و شبنم راموز از مهاباد برای نمایش سگ‌ها مادرت را می‌خورند مقام اول را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، دومین دوره جشنواره استانی تئاتر «نهال» به میزبانی میاندوآب با حضور هشت گروه راه یافته به مرحله نهایی جشنواره به مدت سه روز برگزار شد.

نخستین دوره جشنواره تئاتر استانی «نهال» میاندوآب‌ در اسفندماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد؛ شهرستان میاندوآب با داشتن هشت گروه هنری و ۸۰ نفر هنرمند فعال در عرصه نمایش یکی از قطب‌های مهم این هنر در استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha