۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84778609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی برداشت ۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح کشتزارهای خراسان شمالی 

بجنورد-ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت کلزا از سطح کشتزارهای این استان از ابتدای هفته جاری آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وحید صباغ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزان این استان در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا کشت کرده اند.

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح ۲ هزار هکتار کشتزار برداشت شد که خشکسالی سطح تولید را کاهش داده بود.

صباغ گفت: در اوایل بهار امسال بارش های موثر باعث افزایش تولید کلزا از سطح کشتزارهای استان شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در قالب خرید تضمینی در سال جاری ۱۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در تناوب با گندم و جو در افزایش عملکرد محصول بسیار موثر است، گفت: رعایت این روش موجب کاهش و کنترل علف های هرز و بیماری های گندم می شود.

صباغ اظهار داشت: کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می شود.

وی بر خودکفایی روغن تاکید کرد و افزود: تلاش می شود تا در سال های آینده با کشت انواع دانه های روغنی به خصوص کلزا، کنجد، گلرنگ، آفابگردان، کاملینا و سایر موارد در این زمینه به تولید مناسب برسیم.

خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha