واگذاری برخی اماکن گردشگری خراسان رضوی به افراد فاقد بنیاد مالی موجب تخریب شده است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس کمیسیون زیارت، گردشگری و جوانان شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: برخی اماکن تاریخی و گردشگری به افرادی سپرده شده که برای احیای آن از بنیه مالی خوبی برخوردار نیستند که نتیجه آن تخریب یا معطل ماندن مکانهایی است که قرار بوده برای تقویت بخش گردشگری مورد استفاده قرار گیرند.

احمد وطن‌دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیسیون زیارت شورای استان به زودی لیست مستند و دقیق این افراد را اعلام می کند تا در مورد ادامه همکاری با آنها تصمیم‌ گیری شود.

وی یکی از نمونه‌های بدیهی در خطه تربت حیدریه را واگذاری تالار و رستوران بوستان پیشکوه دانست که شهرداری به بخش خصوصی سپرده است اما وی چون توان مالی خوبی ندارد، نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و چند سالی است که پروژه بلااستفاده باقی مانده‌است.

رییس کمیسیون محلات و اصناف شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: نمونه دیگر مسجد حاج شیخ یوسف علی تربت‌حیدریه است که خود ما هم نفهمیدیم چرا باید یک مکان گردشگری مذهبی تخریب و به زمینی بلااستفاده تبدیل شود؟

وطن دوست به برنامه‌های کمیسیون زیارت و گردشگری و جوانان شورای اسلامی خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: از اواخر پارسال بنای کار خود را بر اجرای همگانی جشن نوروزگاه در سرتاسر استان متمرکز کردیم که این جشن طی سال‌های قبل در تعداد محدودی از شهرهای استان برگزار می‌شد اما نوروز امسال شاهد بودیم در اکثر شهرها، بخش‌ها و حتی نقاط روستایی استان جشن نوروزگاه برگزار شد.

رییس کمیسیون زیارت و گردشگری و جوانان شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲ نشست هم با مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شده تا زمینه تقویت حوزه گردشگری و استفاد از ظرفیت شوراها مورد بررسی قرار گیرد.

وطن دوست افزود: در این نشست بر روی راهکارهای حفظ و حراست از بناهای تاریخی که در سال‌های قبل مورد غفلت قرار گرفته‌اند صحبت شد و از شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواسته شد در این ارتباط برنامه‌ریزی کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha