بیش از ۲۷ هزار مسافر از اماکن گردشگری شهرستان ملایر دیدن کردند

همدان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: ۲۷ هزار و ۷۳۰ نفر در تعطیلات چند روز اخیر (۱۱ تا ۱۵ خرداد) از اماکن گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های تفریحی و طبیعی این شهرستان دیدن کردند.

ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۵۲۴ نفر مسافر نیز در اماکن و تاسیسات اقامتی شهرستان ملایر اسکان داده شدند.

وی افزود: از این تعداد گردشگری ۸۳ نفر در هتل‌ ها، ۸۸ نفر در مُتل ها، ۱۶۱ نفر در مهمان‌پذیرها و ۱۷۱ نفر در نیز هتل آپارتمان‌های شهرستان ملایر اقامت داشتند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر ادامه داد: هم‌چنین ۱۷۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۵۲۱ نفر در خانه‌مسافرها و یک‌هزار و ۱۳۲ گردشگر نیز در اقامتگاه‌های موقت این شهرستان اسکان داشتند.

جلیلی گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان ملایر، جاذبه‌های دست‌ساز همچون پارک سیفیه، مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و مینی وُرلد، پارک کوهستانی و دریاچه کوثر با ۱۶ هزار و ۱۵۳ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، در این تعطیلات، ارگ تاریخی نوشیجان و موزه لطفعلیان ملایر با نمایشگاه صنایع دستی نیز با استقبال قابل توجه گردشگران و مسافران مواجه شد.

وی اظهار داشت: مطابق با آمار ارائه شده از ایستگاه قطار، تعداد یک‌هزار و ۹۵ مسافر از طریق ایستگاه راه‌آهن به شهر ملایر وارد شده و یک‌ هزار و ۱۴ نفر نیز از طریق این ایستگاه به مقصد مشهد مقدس، تهران و کرمانشاه خارج شدند.

جلیلی تاکید کرد: طی این مدت بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی وبین‌راهی، پارک‌ها، نمازخانه‌های ورودی شهر، واحدهای خدماتی و سایر قسمت‌ها با کمک دستگاه‌های مرتبط به صورت مستمر انجام شده است. 

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از ۲۰۰ اثر آن ر فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha