۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84778810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 84778810
چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج

سنندج- ایرنا- آغاز عملیات احداث پارک پنج هزار متری شهرک دادگستری، اجرای عملیات پروژه روشنایی بلوار ۳۶ متری میدان لیلاخ و عدم کنترل آفات با سمپاشی زمستانه درختان چند خبر از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، مدیر شهرداری منطقه سه سنندج با اشاره به آغاز عملیات احداث پارک پنج هزار متری درون محله ای شهرک دادگستری اظهار داشت: پس از احداث فضای سبز این پارک، ست بازی کودکان، روشنایی و مبلمان پارکی در این محل نصب خواهد شد.

فواد کریمی افزود: ایجاد محیط شاداب برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان، افزایش سلامت زیستی شهر و افزایش سرانه فضای سبز از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در زندگی امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و احداث فضاهای سبز و پارک‌های درون محلی از جمله مهمترین اهداف و برنامه مدیران شهری است.

اجرای عملیات پروژه روشنایی بلوار ۳۶ متری میدان لیلاخ

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج با اشاره به اجرای عملیات پروژه روشنایی بلوار ۳۶ متری اتصال میدان لیلاخ به تقاطع سنجرخان اظهار داشت: این پروژه به طول هزار و ۴۰۰ متر است که برای روشنایی آن ۶۳ پایه و چراغ ۱۰۰ وات ال ای دی باید نصب شود.

محمد صدیق فتحی افزود: تاکنون ۵۰ عدد فنداسیون، تیر روشنایی و چراغ ۱۰۰ وات ال ای دی  در مسیر این بلوار نصب شده و ۱۲عدد تیر روشنایی  به دلیل معارض ملکی فعلا نصب نشده است.

وی یادآور شد: تکمیل بلوار ۳۶ متری اتصال میدان لیلاخ به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان یکی از طرح های نیمه تمام عمرانی شهرداری سنندج است.

سمپاشی زمستانه درختان تاثیری در کنترل آفات ندارد

مدیرگروه گیاه پزشکی دانشگاه کردستان با بیان اینکه سمپاشی زمستانه درختان تاثیری در کنترل آفات ندارد، گفت: بیولوژی و نحوه زمستان گذرانی این آفات هنوز به طور کاملا در استان بررسی‌ نشده و مشخص نیست.

حامد غباری افزود: اینکه این آفات بر روی درخت اقاقیا یا درختان دیگر و یا بر روی گیاهانی مانند یونجه زمستان گذرانی می‌کند از اهمیت زیادی در مقابله با آن برخوردار است.

وی اضافه کرد: تجربیات سم پاشی‌های زمستانه در چند ساله گذشته در سنندج نشان دهنده این مهم بوده که تاثیری بر روند طغیان شته نداشته است و همچنان جمعیت بالایی بعد از سم پاشی های  مکرر زمستانه در فصل بهار در سطح شهر دیده شده است.

مدیر گروه گیاه پزشکی دانشگاه کردستان یادآور شد: انجام سمپاشی زمستانه برای مقابله با این شته تا زمانی که بررسی های لازم در مورد نحوه زمستان گذرانی آن وجود نداشته باشد هدر رفت هزینه است.

وی گفت: با توجه به این مهم تصمیم بر سمپاشی بهاره در۲ مرحله گرفته شد که می‌تواند هم از هدر رفت منابع جلوگیری کند و هم پوره ‌ها و حشرات را کامل کنترل کند.

غباری اظهار داشت: سمپاشی های انجام گرفته امسال تحت نظر گروه گیاه پزشکی دانشگاه کردستان که آگاه ترین منبع موثق بر امر کنترل ایمن آفت مورد نظر انجام گرفته است.

شهرسنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha