ادعای انگلیس: روسیه بجای سربازان خود، از جدایی‌طلبان اوکراینی استفاده می کند

تهران- ایرنا- نهادهای اطلاعاتی انگلیس در گزارشی که به تازگی منتشر شده، مدعی شده اند که روسیه برای بدست آوردن کنترل شرق اوکراین از نیروهای جدایی طلب این منطقه با هدف کاهش تلفات جنگی سربازان خود استفاده می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های اطلاعاتی انگلیس، روسیه از نیروهای جدایی طلب منطقه مورد مناقشه در اوکراین برای حملات زمینی استفاده می کند تا تلفات جنگی نیروهای خود را کاهش دهد.  

نهادهای اطلاعاتی انگلیس مدعی شده اند که روسیه پس از متحمل شدن خسارات سنگین در جنگی که تاکنون بیش از ۱۰۰ روز به طول انجامیده، شروع به بسیج جنگجویانی از منطقه لوهانسک اوکراین در حملات زمینی برای اعلام تسلط بر سیورودونتسک در شرق اوکراین کرده است. وزارت دفاع بریتانیا این اقدام روسیه را به دلیل کاهش تلفات متحمل شده روسیه دانسته است.  

نیروهای جدایی طلب منطقه لوهانسک از سال ۲۰۱۴ در یک شورش تحت حمایت روسیه، همراه با نیروهای دیگری از منطقه دونتسک علیه اوکراینی ها می جنگند.

براساس این گزارش، راهبرد استفاده از شورشیان در سیورودونتسک مشابه کاری است که مسکو در سوریه انجام داد. روسیه در زمان حمله به مواضع شورشیان سوری در این کشور از نیروهای ارتش سوریه استفاده کرد.

هرچند نهادهای اطلاعاتی انگلیس در این اطلاعات خاطرنشان کرده اند که نیروهای جمهوری خلق لوهانسک تجهیز و آموزش ضعیفی دارند و در مقایسه با واحدهای معمول ارتش روسیه فاقد تجهیزات سنگین هستند.

اوکراین تاکنون توانسته با استفاده از ضدحملات، حمله روسیه را در سیورودونتسک به عقب براند. اما چنانچه نیروهای روسیه بتوانند  شهر را تصرف کنند، تسلط مهمی بر منطقه در شرق اوکراین بدست می آورند و می توانند کنترل منطقه استراتژیک منتهی به شبه جزیره کریمه را به دست آورند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیروز یکشنبه در یک پست تلگرامی گفت که اوکراین و روسیه حدود نیمی از شهر سیورودونتسک را در اختیار دارند. وی هفته گذشته در برآوردی اعلام کرده بود که نیروهای روسیه نزدیک به ۲۰ درصد از کل خاک اوکراین را اشغال کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha