۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84778916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: حرم شاهچراغ (ع) دارالشفا است

شیراز-ایرنا-رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه راه نجات و سعادت چنگ زدن به ریسمان و مکتب اهل بیت(ع) است و باید مراقب باشیم تا این راه را گم نکنیم، گفت: حرم امامزادگان به ویژه حرم احمدبن‌موسی(ع) دارالشفا است.

 آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری دوشنبه در اجتماع بزرگ مردمی به مناسبت ششم ذی القعده روز بزرگداشت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) در حرم مطهر این امامزاده والامقام در شیراز اظهار کرد: روز بزرگداشت احمدبن‌موسی(ع) روز پیوند امت با معنویت است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: امامان از نسل حضرت فاطمه(س) هستند به گونه ای که در قرآن حضرت زهرا (س) خیر کثیر در دنیا و آخرت قلمداد شده است.
وی با اعتقاد به اینکه حمایت و مدد اهل بیت(ع) پشتوانه انقلاب اسلامی است گفت: از سوی کفار و مشرکان زخم‌زبان‌هایی به پیامبر(ص) زده می‌شد به طوری که پیامبر (ص) ۲۳ سال در فشار، سختی و تبعید بود اما این سختی‌ها مانع از تلاش او نشد.
حسینی بوشهری با بیان اینکه مودت بالاتر از دوستی است، افزود: پیامبر (ص) با وجود همه مشکلات عقب ننشست و به تلاش خود ادامه داد اما خواستار  دوستی و مودت ذریه و نسل خود به عنوان مزد این زحمت‌ها و تلاش‌ها است.
عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) قرآن و عترت را به عنوان دو چیز گرانبها در میان امت به جا گذاشته است. امامزادگان ما عترت پیامبر (ص) و چشم و چراغ مردم هستند و نگاه به ذریه پیامبر (ص) عبادت است.
حسینی بوشهری با طرح این پرسش که وظیفه ما در مقابل ذریه پیامبر چیست و چه کاری باید انجام دهیم، پاسخ داد:دوستی و مودت امامزادگان نخستین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم چراکه امامزادگان ملجا و پناهگاه مردم هستند.
وی با اعتقاد به اینکه حرم امامزادگان به ویژه حرم احمدبن‌موسی(ع) دارالشفا است، گفت: پس از اینکه نسبت به امام زادگان شناخت و محبت پیدا کردیم باید به دستورات آنها عمل کنیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پشتوانه انقلاب اسلامی حمایت و مدد اهل بیت است و با وجود همه تهدیدها و مشکلاتی که دشمن در طول انقلاب اسلامی ایجاد کرده است جز با پیروی از مکتب و محبت اهل بیت نمی‌توانستیم تا این مقطع پیش بیاییم.
وی اظهار داشت: راه نجات و سعادت چنگ زدن به ریسمان و مکتب اهل بیت(ع) است و باید مراقب باشیم که این راه را گم نکنیم
حسینی بوشهری گفت: ایستادگی ما مقابل ظلم به این دلیل است که اهل بیت مقابل ظلم ایستادند و ایستادگی و پایداری در راه حق را به ما نشان دادند و روز بزرگداشت احمدبن‌موسی(ع) روز پیوند با معنویت است روز پیوند با امامان و پیامبر(ص) است.

آستان مقدس شاهچراغ (ع)، محور فعالیت ها باشد
استاندار فارس نیز که در این آیین شرکت کرده بود، با صدور پیامی ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) از مدیران استان خواست که با جدیت محور این آستان مقدس را در برنامه های توسعه ای استان و شهر شیراز پیگیری نمایند.
محمد هادی ایمانیه در این پیام تصریح کرد: نام زیبای حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، صدها سال است که باعث افتخار شیراز و ساکنین این شهر شده است و دلدادگان حریم حضرتش با صفای باطن خویش لوح جان بر آستان مقدس اش نهاده و نقش معرفت و انسانیت بر آن حک می کنند.
استاندار فارس با اشاره به جایگاه ویژه دهه کرامت افزوده است: به مناسبت پاسداشت دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در این روز مردم از اقصی نقاط ایران اسلامی به ویژه استان فارس به آستان مقدس این حضرت شرفیاب می شوند و نسبت به ساحت مقدس آن حضرت ادای احترام می کنند و حاجات و آرزوهایشان را از آن آستان مقدس طلب می نمایند.
وی خاطرنشان کرد: پیاده آمدن بسیاری از افراد که از دیگر شهرهای استان فارس به این حرم مشرف می شوند که نشان دهنده عشق و علاقه این مردم ولایتمدار به این امام زاده جلیل القدر است.

در این آیین اقشار مختلف مردم به همراه مسئولان ارشد استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
ششم ذی العقده در تقویم ملی، روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) ( فرزند امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان جهان) نامگذاری شده است. این روز ما بین سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) و حضرت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان جهان که به نام دهه کرامت نامیده شده است، قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha