۷۲ هزار نفر طی ۵ روز از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد بازدید کردند

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: در حد فاصل ۱۱ تا ۱۵ خردادماه جاری ۷۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

ناصر صدفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور گسترده گردشگران از اقصی نقاط ایران در مهاباد افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۸ نفر از غار آبی تاریخی سهولان و هزار و ۷۰۰ نفر نیز از تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی این شهرستان در طی تعطیلات اخیر برای پنجمین روز متوالی تکمیل شد اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۵۳۶ نفر روز نیز در اماکن اقامتی مهاباد اسکان داشتند و مابقی به صورت برپایی چادر در بوستان ها اقامت کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به اینکه ۵۶۸ تخت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه های بوم‌گردی این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان پیش بینی شده است، گفت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی با رعایت تمام نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفته است.

صدفی اظهار کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود از اقامتگاه ها با شماره ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل " «قره‌کلیسای چالدران و تخت‌سلیمان تکاب» است.

در مهاباد نیز که به نگین گردشگری استان مشهور است ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی وجود دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha