۳۲۶ زندانی در فارس با پابند الکترونیک، دوران محکومیت را طی می‌کنند

شیراز-ایرنا- مدیرکل زندان های فارس با بیان اینکه ۳۲۶ زندانی در فارس با پابند الکترونیک، دوران محکومیت را طی می‌کنند، اعلام کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری، با همکاری قضات، آمار استفاده از پابند الکترونیک در استان افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا اسحاق ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی زندان های فارس گفت: یکی از اولویت های دهگانه سازمان، اشتغال زندانیان است و اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها باید توسعه یابد و مستندات در سامانه ERP ثبت شود.
وی با تأکید براینکه تعامل با مجموعه قضایی در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدگی به اهداف جامعه هدف، باید مورد توجه رؤسای زندان ها قرار گیرد افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری، تعامل با مجموعه قضایی افزایش یابد و از قضات به منظور بازدید هدفمند از زندان ها دعوت بعمل آید.

زندانی واجد شرایط انتقال به محل سکونتش منتقل شود
مدیرکل زندان های فارس خطاب به مدیران زیرمجموعه گفت: رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده های آنان و انتقال زندانیان به محل خود از دیگر اولویت های مهم سازمان است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید و زندانی واجد شرایط انتقال، به محل سکونتش منتقل شود.
ابراهیمی  گفت: از تمامی ظرفیت های قانونی برای اخذ ارفاقات قانونی توسط مراجع قضایی استفاده شود و یکی از مطالبه شما از قضات اعطای تسهیلات قانونی باشد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع مشکل زندانیان و خانواده های آنها
مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: آمار زندانیان بلاتکلیف بررسی و در زمینه تخفیف مجازات، اشتغال زندانیان و آزادی مشروط پیگیری های لازم انجام شود.
وی یادآور شد: با مردم بودن و خدمت کردن به اقشار آسیب پذیر جامعه هدف ما در زندان ها، از حلاوت خاصی برخوردار است باید تلاش کنیم نگاه حمایتی به زندانیان و خانواده آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت گروه های جهادی برای رفع مشکل زندانیان و خانواده های آنان استفاده کنیم.
مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: با پیگیری رؤسای زندان ها، انجمن های حمایت در شهرستان ها تقویت و فعال شوند و درآمدزایی انجمن ها به صورت پایدار برای حمایت از خانواده های زیرپوشش افزایش یابد.
وی تأکید کرد: نحوه فعالیت و مدیریت در زندان ها به مراتب از سایر مشاغل سخت تر است و این مأموریت باید به نحو احسن انجام گیرد.
ابراهیمی گفت: همه کارکنان از سلامت اداری لازم برخوردارند اما پیشگیری مقدم بر برخورد است، ضروری است با حفظ و صیانت از کارکنان و استفاده از نیروهای توانمند و با انگیزه، در پیشبرد اهداف سازمانی گام برداریم و در جهت ارتقای شغلی آنان بکوشیم.
مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: رئیس زندان باید هنر بکارگیری از نیروها، برای انجام امور را داشته باشد و بر همه امور زندان نظارت نماید و نظارت ها و بازرسی ها به صورت هدفمند انجام شوند.
وی گفت: لازم است اجرای قانون و مقررات، سرلوحه کار مسؤولین در زندان ها قرار گیرد و فرایندهای اصلاحی و تربیتی براساس آیین نامه جدید سازمان بازنگری شوند.
ابراهیمی افزود: هدف از زندانی کردن افراد خاطی، متنبه شدن و شرکت وی در برنامه های آموزشی و تربیتی و ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی و توانمندسازی آنان است و فعالیت های فرهنگی نقش اساسی در اصلاح و تربیت زندانیان داشته و می بایست این مهم به صورت ویژه در زندان های استان اجرا شوند.
ابراهیمی گفت: نظم و انضباط و ارتقای امنیت یکی از اولویت های مهم سازمان است و با مدیریت آگاهانه، آسیب های زندان شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود و کمیته های امنیتی به صورت مستمر با حضور مسؤولین زندان برگزار گردند.
مدیرکل زندان های فارس در ادامه گفت: غربالگری و سلامت روان زندانیان در بدو ورود، مورد توجه و تاکید قرار گیرد و وضعیت و مشکلات زندانیان بیمار به صورت جدی پیگیری و از ظرفیت قانون آئین دادرسی کیفری به منظور توقف حکم و یا مرخصی آنان استفاده شود.
وی بیان داشت: رؤسای زندان ها و مسؤولین ستادی باید به دانش روز زندانبانی و قوانین و مقرارت حوزه کاری خود مسلط و آشنا باشند.
ابراهیمی گفت: درخواست ها و تقاضای زندانیان را روزانه بررسی و پرونده قضایی زندانیان بلاتکلیف و زندانیان مالی به صورت جدی پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha