شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شد

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قشم، ماموران پایگاه دریابانی این جزیره پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی توضیح داد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش تقریبی هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق به نفع دولت ضبط خواهد شد.
 
قهرمانی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از این شناور طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی می شود و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تاکید کرد: دادگستری استان با همکاری ضابطین، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می دهد و در راستای صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha