۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84779057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای خراسان رضوی در نقاط گرمسیر به ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا تا روز پنجشنبه در استان افزایش می یابد به طوری که میزان افزایش دما در بیشتر نقاط استان به بیش از ۳۵ درجه و در نقاط گرمسیر به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

زهرا آهنگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته و در ساعات کنونی جو آسمان به نسبت پایدار است و مردم شاهد آسمانی صاف و آفتابی در بیشتر نقاط استان هستند.

وی ادامه داد: وقوع باد و گرد خاک در مناطق باد خیز غرب و جنوب شرق خراسان رضوی پدیده غالب در این مدت است  و مردم تایباد نیز شاهد وزش باد با حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت بودند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز و فردا نیز باد و گرد خاک به خصوص در مناطق بادخیز غرب، بخشهای جنوبی و جنوب شرق استان پدیده غالب خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌ها از عصر چهارشنبه در مناطق شمال غربی استان شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد به همراه رگبار پراکنده باران خواهیم بود همچنین روزهای پنجشنبه تا شنبه شاهد افزایش گستردگی بارش‌ها به شکل رگبار باران و وقوع رعد و برق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۷ تا ۳۲ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش بینی می شود امروز در گرمترین ساعت با سه درجه افزایش به ۳۵ درجه بالای صفر برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۱۱ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha