افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قدرت خرید جامعه را افزایش می‌دهد/ اقدام دولت سیزدهم برای کاهش فاصله طبقاتی

تهران- ایرنا- کارشناس مسایل اقتصادی گفت: افزایش حقوق حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی اقدام خوب دولت سیزدهم است که نه‌تنها به کاهش فاصله طبقاتی منجر می‌شود، بلکه قدرت خرید جامعه را تا حدودی افزایش می‌دهد.

«حمید نجف» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: افزایش حقوق حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی باعث می‌شود تا افراد نسبت به افزایش حقوقشان، قدرت خرید بیشتری در جامعه داشته باشند.

وی افزود: در خصوص افزایش در سایر سطوح پرداختی بازنشستگان دولت باید طبق تصمیم شورای عالی کار و به مانند شاغلین عمل می کرد 

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در شرایط تورمی، هر گونه تلاش دولت در افزایش حقوق‌ها می‌تواند ضمن حفظ قدرت خرید طبقات مستمری و حقوق بگیر این شرایط گذار و جراحی اقتصادی را با عوارض کمتری همراه کند. 

وی با بیان اینکه هر چند افزایش پلکانی در راستای عدالت است، اما باید به نحوی نظرات بازنشستگانی که سالها حق بیمه پرداخت کرده اند نیز تامین شود تا هر بازنشسته‌ای بر اساس مستمری که دریافت می‌کرد، افزایش را شاهد باشد.

این کارشناس اقتصادی ابراز امیدواری کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به سایر بازنشستگان هم تسری پیدا کند و شاهد افزایش‌های پلکانی در حقوق بازنشستگان در این شرایط اقتصادی جامعه باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha