۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳
کد خبر: 84779102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای مازندران به ۴۰ درجه رسید

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳
کد خبر: 84779102
دمای هوای مازندران به ۴۰ درجه رسید

ساری - ایرنا - داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا امروز در برخی مناطق این استان به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، دادهای آماری از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که امروز دوشنبه دمای هوای گلوکاه با هشت درجه افزایش در مقایسه با روز گذشته به ۳۹.۴ درجه سانتی گراد بالای رسیده است که این میزان بیشترین دمای ثبت شده و گرم ترین نقطه در استان  است.

پس از گلوگا، بیشترین میزان دمای هوای ثبت شده امروز مربوط به پل سفید و فرودگاه دشت نازی ساری است. دمای هوای این مناطق نیز امروز در مقایسه با روز گذشته با چهار درجه افزایش به ۳۸.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده است.

طبق این آمار، کلاردشت و بندرامیرآباد نیز با ثبت دمای ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر، امروز از دیگر مناطق  گرم مازندران بود. دمای هوای شهر ساری امروز در گرم ترین ساعت به ۳۷.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش داشته است.

طبق پیش بینی هواشناسی از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته جاری شاهد کاهش چند درجه ای دمای و خنک‌تر شدن هوای استان خواهیم بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما و وزش باد و  در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات مرکزی و غربی با رشد ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۹ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۹ درجه پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری با  وزش باد نسبتاً شدید موقتی، کاهش شدت گرما، افزایش ابر و بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق همراه است.  بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۴ تا ۲۷ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۲ درجه پیش‌بینی شده است.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا آخر هفته جاری جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۴ تا ۲۸ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

دریای خزر امروز موج کوتاه و باد ملایم دارد اما از فردا با افزایش موج همراه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha