استاندار خراسان شمالی: برنامه جامع فرهنگی پیشگیری از اعتیاد باید تدوین شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: باید برنامه جامع فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در استان تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در  آیین تودیع و معارفه دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: با تدوین این طرح جامع، نقشه راه استان برای مبارزه با اعتیاد به صورت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای هر یک از دستگاه های اجرایی مشخص خواهد شد.

وی افزود: نبود برنامه جامع برای بعد از ترک اعتیاد از مشکلات جدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است که با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی باید تمامی مباحث درمان، آموزش و اشتغال بهبودیافتگان در این برنامه مشخص شود.

حسین نژاد با قدردانی از زحمات سعیدآیتی، دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: هم‌اینک هم افزایی خوبی بین همه دستگاه‌ها در امر مبارزه با اعتیاد وجود دارد اما باید این هم‌افزایی برای ایجاد زنجیره بعد از درمان نیز ایجاد شود.

اعتیاد دانش آموزان خراسان شمالی پایین تر از میانگین کشوری 
دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز گفت: میانگین شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان استان ۱.۷ درصد است، این در حالی است که این رقم در کشور ۲.۱ درصد است.
سعید آیتی افزود: گرچه خراسان شمالی به لحاظ شیوع اعتیاد، جزو پنج استان نخست است ولی با این وجود سن اعتیاد در این استان هفت سال از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی در حوزه مبارزه با اعتیاد استان، گفت: پارسال حدود ۱۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از اعتیاد در بین دانش آموزان خراسان شمالی در قالب طرح یاری گران زندگی هزینه شد که نمود این امر در پایین بودن میزان شیوع اعتیاد در بین این قشر قابل مشاهده است.

آیتی با بیان اینکه هم اینک ۷۵ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت می کنند، یادآور شد: از این تعداد ۶۰ سازمان مردم نهاد در حوزه اقدامات فرهنگی و ۱۵ سازمان مردم نهاد نیز در حوزه درمان اعتیاد با شورای مبارزه با مواد مخدر استان همکاری می کنند.

در این آیین از زحمات ۳۱ ماهه سعید آیتی تقدیر و ابوالحسن نجفی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی معرفی شد.

فرمانداری شهرستان فاروج از سوابق اجرایی ابوالحسن نجفی است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha