نظارت اصولی مانع از تکرار حوادثی چون متروپل و پلاسکو در کهگیلویه و بویراحمد می شود

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت صحیح و اصولی نیازمند ناظران متخصص و متعهد بوده‌ و از سازمان نظام مهندسی انتظار می رود بیشتر پای کار باشند تا با مدیریت منسجم از تکرار حوادثی مانند پلاسکو و متروپل در استان جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کیامرث حاجی‌زاده روز دوشنبه در نشست بررسی ساختمان‌های ناایمن استان ، اظهار داشت: چنانچه می‌خواهیم کاری را انجام دهیم باید زیربنایی و اصولی باشد.

 وی افزود: هر آنچه در کمیسیون‌ها مصوب می‌شود باید اجرا شود و این موارد درمان است در حالی که باید پیشگیری را در دستور کار قرار داده و از مرحله که پی ساختمان شروع می‌شود نظارت انجام شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: معماری ایران و اسلامی در کشور برجسته و زبانزد بوده است، متاسفانه این قبیل موارد و سهل‌انگاری‌هایی همچون متروپل نظام مهندسی را در زیر سوال برد.

وی ادامه داد: در زلزله سی‌سخت سرای کوهنوردی و چند ساختمان نوساز دولتی که هنوز افتتاح نشده بودند فرو ریخت هیچ دستگاهی هم پاسخگو نبود اما بنایی که چهار دهه از عمر آن می‌گذشت و با سنگ ساخته شده بود آسیبی ندید.

حاجی‌زاده ابراز داشت: در این شرایط سخت اقتصادی آنچه با جان و مال مردم سر و کار دارد باید در اولویت مسئولان باشد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زمین‌خواری و مبارزه با زمین‌خواری مصمم و پای کار هستیم.

حاجی‌زاده از تشکیل کمیته بازبینی ساختمان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: این کمیته از امروز نظارت بر ساختمان‌های دولتی خصوصا مکان‌هایی که مرکز تجمع مردم هستند همچون مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و سایر مراکز را مورد بازدید قرار داده و گزارش ارائه دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی قاضی زبده‌ای را برای اجرایی شدن احکام تخلفات ساختمانی مشخص کند.

حاجی‌زاده گفت: دو بیمارستان شهید رجایی گچساران و یاسوج مورد بازدید قرار گیرند  و در صورتی که نیاز به مقاوم‌سازی داشتند مقاوم شوند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست تا پایان ۱۴۰۱ طرح تفضیلی شهر یاسوج را بازنگری کند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: تشکیل تیم مقاوم‌سازی ساختمان توسط نظام مهندسی، عدم ارائه خدمات برق، گاز و آب به ساختمان‌های ناایمن خصوصا بلندمرتبه‌سازها و ممنوعیت ۶ ماهه فعالیت مهندسین که در طول یکسال دو پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارند از مصوبات این  جلسه است که باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha