مقام اتحادیه اروپا: این اتحادیه برای تامین انرژی در حال مذاکره با مصر و اسرائیل است

تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون آب و هوا در اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه برای تامین انرژی، در حال مذاکره با مصر، اسرائیل و سایر کشورها است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «نو وا» ایتالیا امروز (دوشنبه) به نقل از «فرانس تیمر مانس» اضافه کرد: در این زمینه اتحادیه اروپا قبلاً با آمریکا به توافق رسیده و در حال مذاکره با شرکای خود در دریای مدیترانه است.  

وی که در جشنواره سبز و آبی سخن می گفت، افزود:  همه در میلان برای محیط زیست می‌گویند که تنها راه حل واقعی برای معالجه بحران انرژی در اروپا رفتن به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر است. 

نایب رئیس کمیسیون آب و هوا در اتحادیه اروپا گفت: با حمله روسیه به اوکراین مسیر تاریخ در اروپا تغییر کرده است و ما باید هر کاری که می‌توانیم برای حمایت از اوکراین انجام دهیم زیرا اوکراینی‌ها برای ارزش‌هایی که ما به آن‌ها اعتقاد داریم می‌جنگند. 

وی اضافه کرد که حمله روسیه به اوکراین نشان داد که چگونه اتحادیه اروپا تا این حد به انرژی روسیه وابسته شده است اما این اتکا به بازار در صورتی صحیح است که بازار آزاد و باز باشد نه زمانی که کشوری به عنوان سلاحِ باج خواهی به آن تکیه کند. 

تیمر مانس به اهمیت منابع انرژی تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت که توسعه این منابع به جای تامین مالی ماشین جنگی پوتین، در اروپا شغل ایجاد می‌کند. 

وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین تامین انرژی از طریق کشورهای جایگزین پس از تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ اوکراین به موضوعی چالش برانگیز در اتحادیه اروپا تبدیل شده است و کشورهای اروپایی درصدد تامین منابع جدید انرژی به جای روسیه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha