حدود یک میلیون نفر اقامت در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حدود یک میلیون نفر اقامت در خراسان رضوی طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه جاری ثبت شده است.

یوسف بیدخوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان خراسان رضوی برای میزبانی از مسافران و زائران دهه کرامت و تعطیلات پیش رو در واحدهای اقامتی رسمی و موقت ۲۳۵ هزار و ۸۷۸ نفر شب ظرفیت دارد که به صورت مشترک هم‌اکنون ۸۰ درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲۵۳ مورد بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی در سطح استان انجام شده است که در پی رسیدگی به شکایات و اقدامات نظارتی نظیر تذکر و اخطار به واحدهای خاطی به میزان بیش از ۲۳ میلیون ریال وجه اضافی دریافتی به مسافران مسترد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص گزارش تخلفات و اعلام شکایات نیز گفت: مسافران می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.

بیدخوری در خصوص نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام نیز بیان کرد: تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشتهای مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha