امام جمعه کرمانشاه: پرچم رضوی فضایی نورانی و معنوی را در استان فراهم کرده است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از امام الرئوف به عنوان یکی از ثروت‌های جهان اسلام یاد کرد و خطاب به خادمین امام رضا (ع) گفت: پرچم شما که مزین به مُهر رضویست هرجا که وارد شود و قدم بگذارد فضایی نورانی و معنوی را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» عصر دوشنبه در دیدار با خدام حرم امام رضا (ع) افزود: این پرچم با پارچه ای که قبلا در بازار بوده فرقی نمی کند اما همین که متعلق به حضرت رضا (ع) و دستگاه ایشان است و با کلمات منتسب به حضرت رضا (ع) مزین شده است قدر و ارزش پیدا می‌کند.

وی با تشکر از برنامه های دهه کرامت تصریح کرد: خوشبختانه این گونه کارها و برنامه های ارزشمند سال به سال با رونق بیشتر برگزار می شود و افراد بیشتری را تحت پوشش برنامه های فرهنگی خود قرار می دهد.

امام جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به ارادت اهل تسنن استان کرمانشاه به معصومین و بخصوصا امام رضا (ع) خاطرنشان ساخت: باید اهل سنت استان را در برنامه های امام رضا (ع) دخیل داد، زیرا آن ها ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند.

 وی گفت: انشاءالله قدم شما تماماً خیر و تسکینی برای مردم و منطقه است.

در ادامه این دیدار خدام با اهدای تبرکات رضوی از آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تقدیر کردند.
خدام رضوی امروز به همراه پرچم حرم امام رضا (ع) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، کودکان کار، خانه های سالمندان طلوع و شمیم و همچنین در منطقه محروم «ملاحسینی» شهر کرمانشاه حضور پیدا کردند.

به گزارش ایرنا، کاروان خدام رضوی و پرچم متبرک امام رضا علیه السلام عصر جمعه در میان استقبال گرم مردم و مسوولان استان از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

این کاروان به مناسبت دهه کرامت و در راستای ترویج فرهنگ رضوی وارد استان کرمانشاه شده و قرار است به شهرستان های استان نیز سفر کند.

بیش از ۱۵۰ برنامه در دهه کرامت در استان کرمانشاه اجرا می شود که حضور در زندان مرکزی و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، حضور در بیمارستان ها، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و حضور در شهرستان های استان و دیدار با علمای اهل سنت از جمله این برنامه هاست.

حضور در گروه های جهادی، هیأت های مذهبی، پخت هزاران پرس غذای حضرتی و توزیع در مناطق محروم، حضور در کارخانجات صنعتی، جشن بزرگ رضوی و خطبه خوانی هشت زوج از جمله برنامه های این کاروان در دهه کرامت و در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه بیش از دو میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha