۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84779733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع شهر فاروج در خراسان شمالی بازنگری شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبر: 84779733
طرح جامع شهر فاروج در خراسان شمالی بازنگری شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی فاروج خراسان شمالی گفت: مراحل اداری طرح جامع این شهر با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال بازنگری شد و با تایید شورای برنامه ریزی استان اجرایی می شود.

حسن ذبیحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون ریال از این اعتبار تخصیص یافته است و پیشنهادهای در کارگروه امور زیربنایی خراسان شمالی داده شد که در صورت تایید شورای برنامه ریزی استان نهایی می شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح جدید جامع شهر فاروج همزمان با طرح نهضت ملی مسکن انجام شد و پیشنهادهای جدید و قابل قبولی به این طرح اضافه شد و در نهایت حدود چهار هکتار به ۲۴۸ هکتار محدوده این شهر افزوده می شود.

رییس اداره راه و شهرسازی فاروج گفت: چالش هایی بین اداره راه و شهرسازی و شهرداری مبنی بر افزایش نقاطی از محدوده شهری وجود دارد که در صورت حل این مشکلات محدوده شهری فاروج بیش از این می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع، برنامه‌ای راهنماست که خط‌مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند، افزود: در این طرح نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی و تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات و همچنین نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین می‌شود.

ذبیحی عنوان کرد: بازنگری شهر تیتکانلو از توابع فاروج نیز آغاز شده و اجرای آن نیاز به ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین اعتبار این طرح نیز نهایی می شود.

تیتکانلو با ۲۰۰ نفر جمعیت یکی از شهرهای استان خراسان شمالی و مرکز بخش خبوشان شهرستان فاروج است.

شهرستان فاروج که به شهر آجیلی ایران مشهور است با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha