دمای هوای مازندران از امروز تا پایان هفته کاهشی است

ساری - ایرنا - مردم مازندران در حالی روز گذشته هوای گرمی را تجربه کرده بودند که بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۹ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۴ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده بود اما طبق پیش‌بینی هواشناسی، از امروز تا پایان هفته شاهد روند کاهشی دما و خنکتر شدن هوای استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، دمای هوای استان از امروز تا پایان هفته جاری روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که این اختلاف و کاهش دما در روز  جمعه در مقایسه با روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین پنج تا ۱۱ و در مناطق ییلاقی نیز بین پنج تا ۱۳ درجه خواهد بود.

روند کاهشی دما از امروز تا پایان هفته در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر است بگونه‌ای که هوای این مناطق در آخرین روز هفته جاری در مقایسه با روز دوشنبه بین هشت تا ۱۲ درجه خنک‌تر می‌شود در حالی که این تغییرات دمایی در مناطق غربی مازندران بین پنج درجه پیش‌بینی می‌شود.

مطابق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بیشترین میزان کاهش دما مربوط به میاندورد است. دمای هوای این منطقه از ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه،  با ۱۱ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای ساری، آمل، سیمرغ، جویبار، قائمشهر، محمودآباد و نور شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق نیز به طور میانگین  از ۳۸ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با ۱۰ درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد.

مردم غرب مازندران نیز در این مدت شاهد خنک‌تر شدن هوا خواهند بود.دمای هوای شهرهای تنکابن، رامسر، چالوس و نوشهر نیز از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه ، با پنج درجه کاهش در روز جمعه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مردم در مناطق ییلاقی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد خنک‌تر شدن دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز در طی این مدت مربوط به کیاسر است. دمای هوای این منطقه از ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با ۱۳ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بیشترین میزان کاهش دما را با ۱۰ درجه در آلاشت و سوادکوه شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق نیز به ترتیب از ۳۰ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه،  با ۱۰ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۰ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۳۹.۴ و پل سفید با ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و ایزدشهر نور با ۲۷.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز خنک‌ترین مناطق استان در طی روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۶ درجه کاهش نشان می‌دهد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری با  وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش شدت گرما، افزایش ابر و بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی کرد که بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۴ تا ۲۷ درجه و در مناطق مرکزی وشرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

آسمان مازندران از روز چهار‎شنبه تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۴ تا ۲۸ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

وضعیت دریای خزر در طی امروز مواج پیش‌بینی شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha