۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84780199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور مجوزهای کسب و کار در چهارمحال و بختیاری تسهیل شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در استان، گفت: فرایند اداری صدور مجوز برای طرح‌های اشتغالزایی در استان کوتاه شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال، سرمایه‌گذاری و اقتصادی این استان اظهار داشت: برای رونق اشتغال و مهار نرخ بیکاری در استان باید هم‌افزایی و انسجام بین دستگاهی صورت گیرد و این مهم جز با مدیریت جهادی امکانپذیر نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در راستای رونق اشتغال در استان باید انجام داد ایجاد دسترسی آسان به امکانات زیرساختی نظیر آب، برق و گاز است و نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده تربیت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات مصوب در استان برگشت بخورد، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اعتبار مصوب چه در حوزه تسهیلات و چه اعتبارات عمرانی را به موقع جذب کنند.

حیدری تکریم سرمایه‌گذار را از مهمترین برنامه‌های استان در راستای رونق تولید در استان عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذار باید با احترام صحبت شود و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات متناسب با سند آمایش سرزمین انجام گیرد.

وی، عارضه‌یابی و بررسی علل رکود و توقف واحدهای تولیدی را خواستار شد و افزود: در کنار عارضه‌یابی باید مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان از جمله بازاریابی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزایش صادرات را از دیگر برنامه‌های مهم استان برشمرد و اظهار داشت: در استان ظرفیت‌های مهمی در حوزه تولید لوازم خانگی، فولاد، سیمان و محصولات باغی و دامی وجود دارد که می‌توان با صادرات آن در رونق اقتصادی استان گام موثری برداشت.

حیدری بر ضرورت بهره‌گیری از تجارت الکترونیک و بازاریابی در بستر فضای مجازی تاکید کرد و گفت: گردشگری و صنایع دستی استان بهترین فرصت را برای ایجاد و توسعه تجارت الکترونیک فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع تبدیلی، تصریح کرد: باید زنجیره تولید در حوزه‌هایی نظیر گیاهان دارویی تکمیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و کم‌بهره برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: مدیران گره‌گشایی کنند و موانع تولید را در استان از میان بردارند.

حیدری، انبوه‌سازی مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن را فرصتی برای رونق اشتغال در استان دانست و افزود: با توجه به اینکه فصل کار در استان محدود است مدیران، اجرای طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن را سرعت دهند.

وی اطلاع‌رسانی عملکرد دولت را عامل امیدآفرینی در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های دشمن علیه کشور با اطلاع‌رسانی خدمات و برنامه‌های دولت می‌توان روح امید را در جامعه تقویت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدامات قابل توجهی در حوزه عمرانی استان شکل می‌گیرد، اظهار داشت: برای سفر آتی رییس‌جمهور به استان اعتباری خوبی تصویب شده  است که معادل اعتبارات عمرانی چندین سال استان است که جذب آن ظرف ۲ سال آینده تحول چشمگیری در استان ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست برنامه تدوین شده چهارمحال و بختیاری در خصوص ظرفیت‌های استان در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی استان تشریح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha