۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84780644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدراسیون: ترویج فرهنگ پهلوانی در اولویت ورزش زورخانه ای است

بوشهر-ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: با توجه به قدمت چند هزار ساله ورزش زورخانه‌‎ای و کشتی پهلوانی، ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی در استان‌های مختلف در اولویت اصلی فدراسیون قرار دارد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز سه‌شنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش زورخانه ای و کشتی استان بوشهر اظهار کرد: با تعامل صورت گرفته با صداو سیما مقرر شده تمام رویدادهای ورزشی این رشته به صورت زنده از شبکه‌های سراسری پخش شوند.

وی بیان کرد: همچنین  تفاهمنامه‌هایی نیز با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، کار، تعاون و رفاه اجتماعی  برای ترویج این رشته بین اقشار مختلف جامعه به امضا رسیده است.

باران چشمه ادامه داد: براساس ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سال ۹۹ بین ۵۱ فدراسیون درجایگاه ۴۶قرار گرفت اما با تلاش‌های صورت گرفته در سال۱۴۰۰ این فدراسیون به جمع ۱۵ فدراسیون برتر کشور راه پیدا کرد.

وی بیان کرد: در بعد اعتبارات نیز این فدراسیون از بودجه یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومانی در سال ۹۹ در سال ۱۴۰۱ به اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

باران چشمه ادامه داد: فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در مجموع به مسیر خوبی رسیده است که تلاش در این مسیر با جدیت تداوم خواهد یافت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر استان  بوشهر نیز گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نسبت به احداث زورخانه در بوشهر اقدام شده و برای شهرهای برازجان و یکی از شهرهای جنوبی استان نیز عملیات اجرایی احداث زورخانه اجرایی می‌شود.

احمد بهروزیان فر افزود: برای سال جاری نیز با توجه به برنامه فدراسیون برای ترویج فرهنگ پهلوانی، ورزشکاران نو جوان و نخبه از طریق استعداد یابی جذب این رشته می‌شوند.

در این آیین علی غضنفری به عنوان رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخاب و از تلاش‌های محسن بحیرایی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha