امام راحل سیاست را همراه دین و اخلاق می‌پسندید

شهرری- ایرنا- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: همانگونه که دین مبین اسلام تاکید دارد امام راحل نیز سیاست را همراه با دین و اخلاق می پسندید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رضا رمضانی روز سه شنبه در همایش اندیشه اخلاقی امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی با هدف بررسی اندیشه های امام راحل و تشویق دانشجویان به بهره گیری و شناخت ایشان افزود: ارزش اخلاق در دین مبین اسلام چنان بالاست که خداوند در قرآن کریم هدف رسالت پیامبر اکرم(ص) را اتمام مکارم اخلاقی اعلام می کند.

وی یادآور شد: از نظر امام خمینی رحمت الله فضایل اخلاقی بر مبنای فطرت انسان است و دین اسلام نیز بر اساس فطرت انسان دستور و احکام صادر می کند.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: آموزه های امام خمینی برای همه جامعه مبتنی بر اخلاقیات است و همواره در تمام شرایط بر لزوم اخلاق مداری تاکید دارد.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اگر همه ملت ها به این آموزه ها در حوزه اخلاق عمل کنند رعایت فضائل اخلاقی در جامعه مشاهده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: عزت پذیری و مقابله با خودکامگی سیره امام راحل بود و رهبری معظم انقلاب نیز به جد این راه را ادامه داده است.

آیت الله رمضانی ادامه داد: با آنکه در خصوص امام راحل باید در ابعاد مختلف صحبت کرد اما یکی از درخشان‌ترین ویژگی های شخصیتی ایشان اخلاق و رفتار منحصر به فرد شان بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اعلام کرد: از سوی دیگر امام عالمی فقیه و سیاستمداری دینی بود که رعایت اخلاق را در راس امور می دانست.

وی اضافه کرد: خداوند اخلاق را آفرید تا انسان سازنده شخصیت خودش باشد, اخلاق و اعمال انسان راهی را می‌سازد که او را به سوی سعادت و تعالی سوق می‌دهد و امام چنین راهی را پیموده بود.

آیت الله رمضانی بیان کرد: امام خمینی(ره) با همین سیاست اخلاق مدارانه جامعه آن دوران را تربیت کرد و به سوی ایستادگی در برابر طاغوت سوق داد و تربیت شدگان این مکتب توانستند در برابر رژیم بعث عراق طی هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کنند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امام راحل موعظه ای دارند که طی آن می فرمایند برای خدا به صورت فردی و جمعی قیام کنید فری برای رسیدن به توحید خدا و قیام جمعی برای رسیدن به عدالت اجتماعی.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این عدالت همه باید هزینه پرداخت کنند, افزود: امام ذخیره خدا برای نجات تمامی انسان های آزادی خواه است.

این همایش به منظور استقبال از حضور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه های دولتی پاکستان در سفر به تهران در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha