معاون آبفا: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آغاز طرح بزرگ آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در قالب جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: در این طرح جهادی، پروژه آبرسانی به هفت هزار روستا به سپاه واگذار شد و آبرسانی به سه هزار روستای دیگر توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «اتابک جعفری» عصر سه‌شنبه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه آبرسانی شهرستان اسلام آباد غرب در جمع خبرنگاران، افزود: در مرحله بعد نیز پنج هزار روستا که توسط خیرین آبرسانی می شود به این طرح الحاق خواهد شد.

وی از افزایش شاخص بهره مندی روستاهای کشور از آب شرب بهداشتی در پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در کل کشور در حدود ۶۰ هزار روستا وجود دارد که ۸۰ درصد آن آبرسانی شده است و طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم اکثر روستاهای کشور آبرسانی خواهد شد و این میزان به بیش از ۹۵ درصد در کل کشور خواهد رسید.

به گفته جعفری، برنامه زمانبندی شده جهت پایان این پروژه ها ۳۰ ماه است که سعی خواهیم کرد در بازه زمانی کمتر از این مدت پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

وی اعتبار اولیه قرارداد جهاد آبرسانی با سپاه پاسداران را ۱۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: برآورد صورت گرفته برای مرحله نهایی این طرح اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کل روستاهای کشور است.

جعفری در خصوص میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه های جهاد آبرسانی استان کرمانشاه، گفت: چیزی حدود ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار جهت آبرسانی به بیش از ۳۴۹ روستا این استان تخصیص داده شد و خوشبختانه امروز شاهد آغاز پروژه های بسیار خوبی توسط همکاران آبفا استان کرمانشاه و مجموعه سپاه پاسداران بودیم که امیدواریم با اجرای این پروژه ها بخشی از مشکلات مردم روستایی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  بیان کرد: یک سری طرح های اضطراری در سطح شهرهای کشور نیز بر اساس نیاز و کمبود آب شرب هر شهر توسط همکاران ما مشخص شده است که با برنامه ریزی که انجام شده و اجرای این طرح ها سعی خواهیم کرد قطعی آب برنامه ریزی شده نداشته باشیم  و تابستان امسال را با کمک مردم به بهترین نحو ممکن و کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم.

معاون آبفا: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد

آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان اسلام آباد غرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان اسلام آباد غرب با جمعیتی بیش از ۱۳ هزار نفر آغاز شد.

«علیرضا کاکاوند» از آبرسانی به ۵۳ هزار و ۸۶ نفر در این شهرستان خبر داد و افزود: آب شرب شهر اسلام آباد غرب با ۳۲ هزار مشترک با آحاد و جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر از  ۱۸ حلقه چاه و یک سراب تامین می شود که ۳۵ درصد آب شهر از محل سراب است.

وی ظرفیت مخازن شهر اسلام آباد غرب را ۱۷ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: ظرفیت مخازن ذخیره آب شرب شهر با این مخزنی که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم به ۱۷ هزار متر مکعب می رسد که متاسفانه این میزان پاسخگوی جمعیت شهر اسلام آباد غرب نیست.

وی با اعلام این موضوع که پنج مخزن در شهرهای استان در حال ساخت است، خاطر نشان ساخت: مخازن اسلام آباد غرب و شاهو به بهره برداری رسیده و مخازن شهرهای کرمانشاه، کوزران و ماهیدشت طی ۲ الی ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: امروز همزمان با افتتاح مخزن ۲ هزار مترمکعبی بدره ای در اسلام آباد غرب که از محل اعتبارات تنش آبی تامین شده است، شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی، ملی و استانی بودیم که امیدواریم در موعد مقرر و طبق برنامه زمانبندی که داریم بتوانیم آنها را به بهره برداری برسانیم.

شهرستان اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha