رویدادهای سفر فردای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا پنجشنبه برای شرکت در اختتامیه نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی و بازدید از چند طرح عمرانی به استان سمنان سفر می‌کند و عملیات عمرانی پنج مجتمع استان بازفعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردارتر و تکمیل طرح‌های ناتمام است گفت: پنج مجتمع فرهنگی و هنری استان سمنان، واقع در ایوانکی، آرادان، شهمیرزاد، بیارجمند و کلاته که سال‌ها پیش آغاز و سپس رها شدند، در سفر استانی رئیس جمهوری اعتبار گرفت و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن دوباره آغاز می‌شود.

وی افزود: هرکدام از این طرح‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت و مقرر شد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا سه سال آینده تکمیل شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دیباج نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که تا کنون ۴۰ میلیارد از آن تخصیص یافت و تلاش می‌شود امسال افتتاح شود.

فلاح ابراز داشت: مقرر شد سالی ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی اختصاص یابد تا گام اول این طرح سه ساله افتتاح شود.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی استان سمنان روند پیشرفت این طرح‌ها را کنترل و پیگیری جدی می‌کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به افتتاحیه کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دامغان گفت:  اختتامیه این کنگره ساعت ۹ صبح فردا پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله عباس کعبی‌نسب عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن هلال احمر سمنان برگزار می‌شود.

فلاح بیان کرد: در نکوداشت آیت الله شاهچراغی، کتاب‌های مختلف و فیلم‌های مربوط به مصاحبه با نمایندگان مجلس خبرگان و مسئولان قدیم سمنان تولید شد.

وی تکریم عالمان در زمان حیات را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و افزود: یک نشست در قم مربوط به کنگره نکوداشت آیت‌الله شاهرودی باقی مانده است که مهر و آبان امسال برگزار می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شد هر ۶ ماه تکریم یک شخصیت برجسته شامل عالمان و دانشگاهیان در استان سمنان برگزار شود.

فلاح بازدید از نمایشگاه سفال محمدمهدی قان‌بیگی، استاد سفال را نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ابراز داشت: هیچ شهری در کشور جایگاه سفال سمنان را ندارد و از این رو سمنان به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک انتخاب شد و با برگزاری این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های سفال را به نمایش درمی آید.

وی افزود: همچنین اسماعیلی در سفر به دامغان با فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهر دیدار و در گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب شرکت می‌کند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: حضور در آیین تجلیل از ۱۷ اثر برگزیده دوسالانه کتاب در شاهرود نیز دیگر برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان است.

۴۵ هزار اثر در نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی شرکت داده شد

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نیز در این نشست بیان کرد: حضور در اختتامیه این جشنواره ساعت ۲۱ در سالن تئاتر شهر سمنان آخرین برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان است.

میثم قدس‌پور با بیان اینکه همه جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی با نام مستعار آهوان برگزار می‌شود گفت: نهمین دوره جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با تکیه بر محتوای رضوی در فضای مجازی برگزار شد و ۴۵ هزار اثر با هشتگ‌های مورد نظر (#امام_رضا و #امام_رئوف) در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد.

وی افزود: در آیین اختتامیه، در بخش حرفه ای از ۱۷ اثر و در بخش عمومی از ۳۰ اثر تجلیل می‌شوند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی گفت: ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه های قرآن کریم و اهل بیت (ع) و مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای دیجیتال رضوی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوا از اهداف نهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی است.
 
قدس‌پور بیان کرد: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی سال گذشته با شرکت ۱۴ هزار اثر در قزوین و امسال با رشدی چشم‌گیر در کیفیت و کمیت آثار، در سمنان برگزار شد.

آیت الله شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان متولد شد. وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است. وی همچنین دارای سوابقی مانند امام جماعت مسجد عابدینیه سمنان، حاکم شرع دادگاه انقلاب، امام جمعه مهدیشهر و مدیر کلی بنیاد شهید استان سمنان است. 

شیخ محمد شریف‌رازی، در کتاب گنجینه دانشمندان از شاهچراغی یاد کرده و شرح حال مختصری را از وی آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha