به گزارش ایرنا از وزارت آموزش وپرورش، احمد محمودزاده در نشست مشترک با اصغر باقرزاده پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند و نسبت به گذشته، حضور بسیار پررنگتری در این مدارس داشته باشد، چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر میدارد.
وی با بیان اینکه چند برنامه اصلاحی در دستور کار داریم، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی ادامه داد: بستر حضور معاونت های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است، بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان ها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی؛ و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی.
توسعه فعالیتهای پرورشی در مدارس غیردولتی
در این نشست همچنین باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه ریزی می کنیم تا آسیب های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود.
باقرزاده خاطرنشان کرد: آموزش پرورش باید برای توسعه فعالیتهای پرورشی در مدارس غیردولتی، هیات امنایی و آموزش از راه دور بکوشد.
بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و۸۷۰ هزار دانش آموز در آنها تحصیل میکنند و تقاضای افزایش فعالیتهای پرورشی و فرهنگی دارند. همچنین ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری که اکثریت آنها در مناطق محروم می باشند و نیاز به حضور مشاور دارند. همچنین در۳۳۵۰ مدرسه هیات امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل میکنند.
نظر شما