۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84781386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبر جوانان حزب حاکم هند به دلیل اظهارات ضداسلامی دستگیر شد

تهران- ایرنا- پلیس هند روز چهارشنبه از دستگیری رهبر جوانان حزب حاکم هند، بهاراتیا جاناتا، به جرم انتشار مطالب علیه مسلمان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز, پلیس هند یک رهبر جوان از حزب حاکم ملی گرای هندو را به دلیل انتشار مطالب ضد مسلمانان در رسانه های اجتماعی،  دستگیر کرد.

براساس این گزارش، "هارشیت سریواستاوا"، رهبر جوانان حزب بهاراتیا جاناتا، در شهر کانپور در پی تنش‌های جمعی هفته گذشته در جریان اعتراض مسلمانان برای محکوم کردن اظهارات ضداسلامی سخنگوی حزب، دستگیر شده است.

پراشانت کومار، یک مقام ارشد پلیس هند، گفت: ما این سیاستمدار محلی را به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه مسلمانان دستگیر کردیم و حداقل ۵۰ نفر در پی تنش ها در کانپور بازداشت شده اند.

وکیل سریواستاوا تاکنون برای اظهار نظر، در دسترس رسانه‌ها نبوده است.

ناآرامی های پراکنده ای در سایر نقاط هند پس از اظهارات "نوپور شارما" سخنگوی BJP علیه پیامبر اسلام (ص) در یک مناظره تلویزیونی، گزارش شده است. 

بهاراتیا جاناتا اعلام کرده است که شارما از عضویت در حزب تعلیق شده است، اما سخنگوی دیگر این حزب به نام "نوین کومار جیندال" به دلیل اظهارنظرهایی که در مورد اسلام در رسانه های اجتماعی انجام داده اخراج شده است.

پس از آن که رهبران کشورهای اسلامی مانند قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان، اندونزی، مالزی، پاکستان، ایران و افغانستان خواستار عذرخواهی دولت هند و احضار دیپلمات ها برای اعتراض به اظهارات ضد اسلامی این دو نفر شدند، خشم داخلی نیز شتاب تازه ای پیدا کرد.

این گزارش می افزاید: سازمان همکاری اسلامی (OIC) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این توهین‌ها در چارچوب تشدید نفرت نسبت به اسلام در هند و آزار و اذیت سیستماتیک مسلمانان صورت گرفته است.

وزارت خارجه هند روز دوشنبه اعلام کرد که توئیت‌ها و نظرات توهین‌آمیز به هیچ وجه منعکس‌کننده دیدگاه‌های دولت نیست.

این مناقشه به چالشی دیپلماتیک برای نارندرا مودی نخست وزیر هند تبدیل شده که در سال های اخیر روابط خود با کشورهای اسلامی که منابع گاز و نفت را در اختیار دارند، تقویت کرده است.

اعضای گروه حقوق اسلامی در هند گفته‌اند که این نخستین بار است که رهبران خارجی بانفوذ درباره آنچه آنها تحقیر جامعه اقلیت می‌خوانند، صحبت می‌کنند.

علی اصغر محمد، که یک گروه داوطلبانه حقوق مسلمانان را در شهر بمبئی اداره می کند، گفت: صدای ما بالاخره شنیده شد، تنها رهبران جهان می توانند دولت مودی و حزب او را وادار کنند تا نگرش خود را نسبت به مسلمانان تغییر دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha