۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84781390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید پدیده غالب کردستان در روزهای پایان هفته است

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد شدید پدیده غالب استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه است که سبب خیزش گرد و غبار محلی می‌شود.

ریحان امیدی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به دلیل وزش باد شدید احتمال آسیب به سازه‌های کم استحکام وجود دارد، اظهار داشت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز شرایط برای شکلگیری گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به استان وجود دارد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی افزود: در این مدت دمای هوا نوسان آنچنانی ندارد اما از هفته آینده دمای سطح منطقه گرمتر می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز شنبه و یکشنبه هفته آینده وضعیت جوی استان پایدار است و پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

امیدی راد یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای ۶ درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۱۴ و ۳۵ درجه سانتی گراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha