وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تالار مرکزی سمنان می‌تواند میزبان رویدادهای ملی شود

سمنان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تالار مرکزی سمنان که در حال ساخت است، در آینده می تواند میزبان رویدادها و جشنواره های مهم ملی و کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در جریان بازدید از تالار مرکزی در حال ساخت سمنان با حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی افزود: این طرح عمرانی سازه مهم و بزرگی است که می تواند برای کشور خدمات ارزنده داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این طرح در صورت تکمیل، فقط متعلق به سمنان نیست و می تواند میزبان رویداهای مهم کشوری باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره این طرح به ایرنا گفت: مقرر است با تخصیص سالی ۵۰۰ میلیارد ریال، فاز اول تالار مرکزی سمنان تا سه سال آینده افتتاح شود. در حال حاضر فونداسیون این طرح کامل و دیوارها بتن‌ریزی شده است و اجرای اولین طبقه به زودی آغاز می‌شود.

فرشید فلاح افزود: مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در آخرین روز از بهمن ۹۹ کلنگ‌زنی شد.

احداث این تالار از مصوبه‌های سفر رئیس جمهور وقت در سال ۹۵ به استان سمنان بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

در جریان این بازدید سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان حضور داشتند. 

صبح امروز ساخت پنج مجتمع فرهنگی هنری متوقف شده استان سمنان با حضور وزیر فرنگ و ارشاد اسلامی بازفعال شد و همچنین در اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی شرکت کرد.

شرکت در آیین تجلیل از ۱۷ اثر برگزیده دوسالانه کتاب در شاهرود، گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب دامغان و اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در تئاتر شهر سمنان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha