شبکه بی‌سیم منابع طبیعی ۱۵ استان کشور فعال شده است

شهرکرد - ایرنا- نماینده تام‌الاختیار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه شبکه بی‌سیم دیجیتال برای ارتباط‌دهی در عرصه‌های منابع طبیعی و افزایش ارتباط رادیویی قرقبانان ضروری است، گفت: شبکه بی‌سیم منابع طبیعی در ۱۵ استان کشور فعال شده است .

علی نقی حیدریان روز چهارشنبه در آستانه سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح بی‌سیم دیجیتال در راستای ارتباط‌دهی در عرصه‌های منابع طبیعی با هدف  افزایش ارتباط رادیویی قرقبانان، کاهش هزینه‌های اداری و تماس با عوامل حفاظتی در منطقه راه‌اندازی شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدای در سطح کشور فعال است، گفت: اجرای طرح شبکه رادیویی منابع طبیعی کشور از سال ۹۹ شروع شد و مجوز فعال شدن و راه‌اندازی شبکه رادیویی ۱۵ استان دیگر نیز آماده شد و راه‌اندازی و تجهیز همه مراکز استان‌ها به این شبکه در دستور کار سالجاری این سازمان قرار دارد.

به گفته وی، استفاده از شبکه بی‌سیم منابع طبیعی از سال ۷۰ با استفاده از دستگاه‌های آنالوگ آغاز شده بود، که با گسترش تکنولووژی و استفاده از موبایل شبکه‌های بی‌سیم غیر فعال شده بود و با توجه به اهمیت موضوع اجرای این طرح مورد تاکید سازمان قرارگرفت.

۱۲۹ میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تثبت مالکیت شده است  

حیدریان با اشاره به اینکه  اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در اولویت برنامه‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در راستای تثبت مالکیت اراضی ملی است، اظهار داشت: ۱۲۹ میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تثبیت مالکیت شده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از سال ۹۳ تصویب و مقرر شده بود، که در برنامه پنج ساله این طرح اجرایی شود که به دلایل مختلف از جمله نبود زیرساخت، کمبود اعتبارات و سایر مشکلات تا پایان سال ۹۸ که پایان برنامه پنج ساله بود، ۲۸ درصد اراضی ملی سنددار شد.

به گفته وی،در ۲ سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک و سارمان منابع طبیعی اعتبار مناسبی برای اجرای این طرح اختصاص داده شد و سند مالکیت ۷۰ درصد اراضی ملی کشور تثبیت و سند صادر شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:هم‌اکنون از مجموع ۱۳۷ میلیون هکتار منابع ملی کشور، ۱۳۲ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده و در سامانه ثبتی سند اسناد و املاک کشور تثبیت شده و ۱۲۹ میلیون هکتار نیز سند مالکیت تک برگی صادر شده است.

وی اظهار داشت: در کل ۹۷ درصد اراضی ملی کشور تثبیت مالکیت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه سالجاری سه درصد باقیمانده نیز به انجام برسد در ۶  ماهه دوم سالجاری اختلافات و مشکلات حوزه کاداستر اراضی ملی رفع شود.

حیدریان با اشاره به اینکه تهیه و صدور سند کاداستر اراضی کشاورزی نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است، افزود: برای صدور سند اراضی ملی تثبیت پلاک انجام شده و مستثنیات پلاک مشخص شده و تداخلی برای صدور سند اراضی کشاورزی وجود ندارد.

به گفته وی، برپایی میز خدمت و سامانه ۱۱۱ پل ارتباطی مردم با مسوولان در سفرهای استانی رییس جمهور و اعضا هیات دولت است که در سفر به چهارمحال و بختیاری در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به مطالبات و مشکلات مردم رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز چهارشنبه به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و اعضا هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد به چهارمحال و بختیاری سفر کند.

همزمان با سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۳۰ دستگاهها اجرایی و نهادها و ارگانها میز خدمت و پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردم را در استان فعال کردند.

برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید :

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha